اقامت در هتل و صرف بهترين غذا با ارائه پيامك تقلبی

با تلاش پليس آگاهي  شهرستان نیشابور عامل کلاهبرداری از هتل ها شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی يكي از مالكان هتلي در شهرستان مبني بر كلاهبرداري فردي ناشناس  موضوع در دستور کار تیمی از كارآگاهان دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي شهرستان نیشابور قرار گرفت.

سرهنگ حسين بيات مختاري افزود: در بررسی اظهارات مالباخته این پرونده مشخص شد متهم که مردی حدوداً 36 ساله است پس از اقامت يك روزه و در هتل با ارائه يك پيامك تقبلي مبني بر واريز وجه به حساب عابربانك صندوق دار كلاهبرداري و محل را ترك كرده است .

سرهنگ بيات مختاري تصریح کرد:كارآگاهان درحين رسيدگي به پرونده  متوجه شدند گزارش هاي ديگري نيز از برخي هتل ها در شهرستان هاي ديگر و هم چنين فروشگاه هاي بزرگ مبني بر كلاهبرداري با همين شيوه به مركز 110 اعلام شده كه رسيدگي به پرونده با جديت بيشتري در دستور كار قرار گرفت .

كارآگاهان در ادامه تحقيقات پليسي و با استفاده از بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه دار متهم 36 ساله را كه اهل يكي ديگر از شهرستان هاي استان خراسان رضوي بود شناسايي و با اخذ نيابت قضايي وي در يك اقدام غافلگيرانه و ضربتي دستگير شد .

متهم در در مواجهه با ادله و مستندات ضمن قبول بزه انتسابي اعتراف كرد :با نصب نرم افزار بر روي گوشي موبايل خود جهت خريد به فروشگاه هاي بزرگ مراجعه و پس از خريد با اعلام اين مطلب كه عابر بانكم همراه نيست قيمت كلي را از صندوق دار اخذ و سپس با نشان دادن گوشي به آنان مبني بر تاييد اطلاعات وارده واريز وجه محل را ترك مي نمايد .

وي در ادامه اعترافات خود اظهار داشت :پس از خريد و كلاهبرداري براي استراحت نيز به هتل ها در آن شهرستان مراجعه و اقدام مجرمانه خود را نيز در همان مكان هم ادامه مي داد .

تاكنون تعداد شش نفر شاكي از شهرستان هاي مختلف جمعا به ملغ 70ميليون ريال كلاهبرداري جهت پيگيري پرونده خود  به پليس آگاهي مراجعه و تحقيقات هم چنان ادامه دارد .

فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در پايان خطاب به شهروندان توصيه كرد: رسانه‌هاي خبري همواره اخبار مربوط به کلاهبرداري‌هاي ريز و درشتي را منعكس مي‌كنند كه مهم‌ترين دستاورد اين اخبار، مي‌تواند عبرت‌آموزي مردم ‌باشد؛ اما متأسفانه اين گونه نيست و بيشتر افراد جامعه تصور مي‌كنند كه اين حوادث فقط براي ديگران اتفاق مي‌افتدو خودشان از اين قاعده مستثني هستند؛ لذا از شهروندان درخواست مي شود به هشدار ها و توصيه هاي پليس توجه تا فرصت ارتكاب جرايم از شيادان سلب گردد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *