اعضای غیر متعهدها کشتار مسلمانان در میانمار را پیگیری کنند

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ایران می‌تواند ضمینه تحریم‌های نفتی میانمار را در بین کشور‌های اسلامی و منطقه ایجاد کند و با این کار فشار اقتصادی به دولت میانمار وارد شود تا از جنایات خود در حق مسلمانان دست بردارد.

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد اقداماتی که ایران می تواند در قبال کشتار مسلمانان میانمار انجام دهد با اشاره به اجلاس سران کشور های اسلامی در آستانه قزاقستان گفت: ایران در همین اجلاس سران کشور های اسلامی که در کشور قزاقستان صورت گرفته است می تواند زمینه ایجاد یک هم گرایی برای مقابله با اقدامات دولت و ارتش میانمار را در بین کشورهای اسلامی فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری حقوقی جنایات میانمار در سطح بین الملل اظهار داشت: ایران می تواند از طریق حقوقی و طی شکایتی از طرف مسلمانان این موضوع را در مجامع بین المللی دنبال کندتا از این حیث بتواند دولت و ارتش میانمار را محکوم کنند.

ترقی بیان کرد: ایران می تواند ضمینه تحریم های نفتی میانمار را در بین کشور های اسلامی و منطقه ایجاد کند و با این کار فشار اقتصادی به دولت میانمار وارد شود تا از جنایات خود در حق مسلمانان دست بردارد. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نقش چین در خصوص جنایات دولت میانمار در قبال مسلمانان گفت: ایران می تواند با همکاری چین در این رابطه اقداماتی که بوداییان میانمار با مسلمانان انجام می دهند وارد مذاکره شود و در واقع چین را به عنوان واسطه قدرتمند در جلوگیری از اقدامات تحریک کند.

وی در مورد کمک هایی که می توان به مسلمانان میانمار داشت گفت: می توان کمک رسانی مردمی به مسلمانان میانمار را از طریق صلیب سرخ جهانی و هلال احمر پیگیر شد تاکمک های انسان دوستانه به دست مسلمانان مظلوم میانمار برسد.

 

 

منبع: ایسکانیوز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *