اراضی زیر کشت زعفران به 20 هکتار می‌رسد

سرپرست شرکت کشاورزی رضوی گفت: افزایش سطح زیرکشت زعفران در اراضی شرکت تا 20 هکتار را در دستور کار داریم.

محمدباقر قناد طوسی افزود: این برنامه به دلیل افت منابع آبی و اصلاح الگوی کشت و همچنین ایجاد اشتغال و رسیدن به درآمد اقتصادی پایدار، انجام می‌شود.

وی با اشاره به کاشت 4 هکتار زعفران در مزرعه محمدآباد شرکت کشاورزی رضوی طی سال زراعی 96-95، گفت: از این مساحت، 2 هکتار آن بارده است. پیش‌بینی می‌شود، طی سال جاری هزار کیلوگرم گل زعفران برداشت شود.

وی انجام عملیات تغذیه با کودهای ماکرو و میکرو را از جمله اقدامات صورت گرفته برای افزایش راندمان تولید عنوان کرد و افزود: آبیاری به موقع و مبارزه با علف‌های هرز با روش‌های مکانیکی و شیمیایی، بخشی دیگر از این فعالیت‌ها به شمار می‌رود. علاوه بر این، می‌توان به مبارزه با آفات و جوندگانی همچون موش اشاره کرد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در حوزه کشاورزی گفت: بخشی از اراضی اختصاص یافته به کشت زعفران شرکت با استفاده از سیستم‌های تحت فشار بارانی و قسمتی نیز به صورت نشتی آبیاری می‌شود.

قناد طوسی با بیان این که تغذیه زعفران دارای 3 مرحله است، گفت: در مرحله اول و دوم، از کود دامی پوسیده و همچنین کودهای شیمیایی فسفات و پتاس استفاده می‌شود. در بهمن و اسفند ماه نیز محلول‌پاشی با کودهای ریزمغذی انجام می‌گیرد.

سرپرست شرکت کشاورزی رضوی درباره نحوه و گستره فروش این محصول گفت: زعفران برداشت شده، به صورت گل تازه در بازار گل شهرستان تربت حیدریه به فروش می‌رسد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *