اخاذی از ثبت ‌نام کنندگان در سایت‌ های همسریابی با جنسیت دروغین در گناباد

فرمانده انتظامی گناباد گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا در این شهرستان مرد زن‌ نما که با معرفی خود به عنوان یک دختر در سایت ‌های اینترنتی و شبکه ‌های اجتماعی فعالیت مجرمانه داشت، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علی ‌اکبر کیانی افزود: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر مزاحمت و اخاذی از وی در فضای سایبری، رسیدگی به پرونده این شهروند در دستور کار کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) گناباد قرار گرفت.

وی افزود: شاکی این پرونده در اظهارات اولیه خود از مزاحمت ‌های پیاپی فرد ناشناس شکایت داشت که با تحت فشار قرار دادن و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکی، بردن آبروی وی در محل کار، تحصیل و زندگی قصد اخاذی 60 میلیون ریالی از وی دارد.

فرمانده انتظامی گناباد گفت: کارشناسان پلیس فتا در پی بررسی‌ های لازم متوجه شدند شاکی با عضویت در سایت همسریابی قصد پیدا کردن همسر ایده‌ آل و دلخواه خود را داشته و در همین رابطه با ثبت نام در یکی از این سایتها و درج مشخصات خود و افشای یک ‌سری اطلاعات خصوصی و محرمانه خود موجب به خطر افتادن هویتش شده است.

سرهنگ کیانی افزود: با تلاش کارشناسان، عامل تهدید به انتشار تصاویر و هتک حرمت شاکی که مرد زن نما بود، شناسایی و دستگیر شد. متهم 24 ساله پس از رویارویی با ادله غیر قابل انکار جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد، با ثبت نام در سایت همسریابی ایجاد پروفایل دخترانه و معرفی خود به نام مستعار ریحانه سعی داشت سوژه مورد نظر را پیدا و پس از شناسایی وی خود را دلخواه و مجذوب او نشان‌ دهد.

وی گفت: متهم در ادامه اعترافات خود عنوان کرد برای ادامه فرایند شناخت، از سوژه مورد نظر می‌ خواهد تعدادی از عکس‌ های خصوصی خود را برای وی بفرستد و با به دست آوردن اطلاعاتی از وی و تهدید به انتشار این اطلاعات، مبلغ مورد نظر را از سوژه درخواست می کند.

فرمانده انتظامی گناباد با بیان اینکه هیچیک از سایت‌ های همسریابی در اینترنت و شبکه‌ های اجتماعی دارای مجوز قانونی نیستند و به مکانی برای اختفای افراد سودجو و فرصت طلب مبدل شده اند، از کاربران شبکه‌‌های اجتماعی خواست با توجه به هویت پنهان افراد در فضای سایبری هرگز برای پیدا کردن همسر ایده‌ آل خود تنها به آشنایی در این فضا اکتفا نکنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *