«سایه»، دختری به دنبال آرزوهایش

فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من»، چهارم شهریورماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد با حضور عوامل فیلم به نمایش درآمد و پس از تماشای فیلم، جلسه نقد و بررسی آن با حضور نویسنده و کارگردان فیلم، غزاله سلطانی و بازیگر نقش اول زن، مهراوه شریفی‌نیا برگزار شد.

 

دختری افسرده و تنها

این فیلم که اولین ساختهٔ بلند غزاله سلطانی است داستان دختری را روایت می‌کند که در آستانه 30 سالگی و در ازدحام و شلوغی تهران بیش از اندازه افسرده و تنهاست و تصمیم می‌گیرد به دنبال رویاهای بالغ خود برود. «پرسه در حوالی من» از جمله اکران‌های موفق سینمای هنر و تجربه است که با استقبال خوب منتقدان و مخاطبین مواجه شده است.

سلطانی در جلسه نقد و بررسی راجع به شخصیت اصلی فیلم گفت: دنیای شخصیت اصلی فیلم که دختری به نام «سایه» است، دنیای بسیاری از زنان و دختران جامعه مدرن کنونی ایران هستند. وی هدف خود را از ساخت فیلم، نشان دادن درست و بدون اغراق بلاتکلیفی روحی یک دختر در آستانه 30 سالگی و افکار درونی‌اش عنوان کرد. مهراوه شریفی‌نیا با بازی نقش شخصیت اصلی فیلم «سایه» دنیای دختری در آستانهٔ 30 سالگی را پیش چشم تصویر می‌کند که شاغل است، خانواده و دوستانی دارد و با وجود شرایط ازدواج در دنیایش چیزی فراتر را گم کرده‌است؛ دخترانی که نه در روابط اجتماعی پایدارند و نه هدف مشخصی در زندگی را دنبال می کنند.

 

 

بازیگر در نقش خودش

شریفی‌نیا، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفت: «سایه» متفاوت‌ترین نقش در بین کارهایم و در عین حال نزدیک‌ترین نقش به شخصیت و دنیای خودم است که تاکنون بازی کرده‌ام. سلطانی در جواب پرسشی دیگر خاطرنشان کرد که با ساختن فیلم‌هایی در ژانر درام و اجتماعی که در سینمای تجاری جسارت پرداختن به آن‌ها توسط کارگردان‌ها کم است به مسیر خود در فیلم‌سازی ادامه خواهد داد و دیدن اثرش را به طور خاص به آقایان پیشنهاد کرد چرا که معتقد است با تماشای یک فیلم می‌توان با دنیا و جنس دغدغه‌های انسان‌ها آشنا شد.

در پرسشی به انتخاب نام این فیلم اشاره شد و او در این باره گفت: نام فیلم از نام کتاب «پرسه در حوالی زندگی» گرفته شده است. این کتاب مجموعه‌ای از عکس‌های کیارنگ علایی است که توسط مصطفی مستور به صورت داستانی شرح داده شده است و اشتیاق و تحسین بسیارم نسبت به این کتاب، دلیل برگرفتن نام فیلم از این اثر بود ضمن آن که بین موضوع فیلم و موضوع کتاب هم شباهتی وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش پایانی در زمینه فنی تولید کار گفت: ما با دوربین Alexa کار کردیم؛ تقریبا 25 جلسه فیلمبرداری داشتیم؛ مرحله پیش تولید اثر در حدود دوماه طول کشید و حدود 9 ماه تدوین و صداگذاری فیلم زمان برد. جلسه نقد و بررسی پس از یک ساعت پرسش و پاسخ با تشویق حضار و تشکر سلطانی و شریفی‌نیا از استقبال و لطف مردم به پایان رسید.

گفتنی است اکران «پرسه در حوالی من» در سینمای هنر و تجربه پردیس سینمایی هویزه مشهد همچنان ادامه دارد.

 

 

سرویس فرهنگ صبح امروز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *