ساختارهای اداری مشهد باید جایگاه بین‌المللی داشته باشند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشهد مظهر تمدن ایران‌شهری اسلامی و محل تقاطع قرائت اهل بیت (ع) از اسلام و تمدن و فرهنگ ایرانی است، تاکید کرد: ساختارهای اداری مشهد باید جایگاه بین‌المللی داشته باشند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه کارکردن در مشهد هم زحمت و هم خیر و برکت زیادی دارد، گفت: ما تنها مرکز استانی هستیم که مرز گسترده‌ای در منطقه ناامن داریم و علاوه بر آن محل مهاجرت نیمه شرقی کشور هستیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته، جمعیت مشهد بیشتر از پنج برابر و وسعت آن 10 برابر شده است و همین امر علت لزوم تمرکز و توجه به مشهد را نشان می‌دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازمه اول کار کردن در مشهد، فارغ از دستورالعمل‌ها و قوانین بینش و نگاه توحیدی بوده تا بدانیم قرار است به قرب الهی برسیم و این‌گونه نحوه تعامل و پاسخگویی ما تغییر می‌کند‌.

قاضی‌زاده تاکید کرد: باید در دوران مسوولیت خود زمان و جان و مال خود را وقف کنیم و بدانیم این زمان بسیار کوتاه است. وی گفت: مشهد مظهر تمدن ایران، ‌شهری اسلامی و محل تقاطع قرائت اهل بیت (ع) از اسلام و تمدن و فرهنگ ایرانی است که اگر قرار باشد یک الگوی صحیح از صلح جهانی را ارائه کنیم، باید در مشهد باید پیاده کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: باید استانداردهای زندگی را در حوزه‌های مختلف معین کنیم و مردم را بر اساس تمدن امام رضا(ع) و رنگ و بوی ایران آموزش دهیم.

قاضی‌زاده ادامه داد: مشهد شهر بین‌المللی، ملی و تابلوی تمام عیاری است که یکی از مطالبات آن، نگاه فارغ از جمعیت با رویکرد تمدنی بوده، یعنی ساختارهای اداری آن باید جایگاه بین‌المللی داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید ساختار اداری و جنبه‌های حقوقی را تعیین کنیم و آن نیاز به مطالعه جامع دارد که می‌خواهیم در بررسی بلندمدت چه تعریفی از مشهد الرضا(ع) داشته باشیم.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مشهد، متذکر شد: در حوزه امنیت، انرژی به‌ویژه آب با مشکل مواجهیم و در آینده نزدیک با ریزگردها مواجه می‌شویم.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: باید حوزه اشتغال را باز تعریف کنیم، چراکه نظام آموزشی ما چه عمومی و چه تخصصی برای تولید علم و نیروی انسانی نیازمند فکری اساسی است.

 

 

منبع: فارس

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *