یک پنجم پزشکان عمومی مشهد فاقد مطب هستند

مدیر اجرایی نظام پزشکی مشهد گفت: هم اینک هزار پزشک عمومی در سطح مشهد مطب دارند که این تعداد تنها حدود یک پنجم پزشکان عمومی این کلانشهر را شامل می شود.

هادی بیژن نژاد افزود: تعداد پزشکان عمومی زیر پوشش نظام پزشکی مشهد افزون بر پنج هزار نفر است. به دلیل تامین نشدن هزینه‌های بالای مطب بیشتر پزشکان عمومی ترجیح می‌دهند در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی فعالیت داشته باشند.

وی بیان کرد: دو هزار و800 پزشک متخصص نیز در سطح شهر مشهد مطب دارند. نظام پزشکی مشهد با عضویت هفت هزار و 800 پزشک عمومی و متخصص هم اکنون بعد از تهران بیشترین تعداد اعضا را در سطح کشور دارد.

مدیر اجرایی نظام پزشکی مشهد همچنین به تبعات تجمع پزشکان در برخی از مناطق این شهر اشاره و بیان کرد: 500 نفر از پزشکان مشهدی به ویژه متخصصان در منطقه احمدآباد مطب دارند. این موضوع مشکلاتی را از قبل ترافیک، شلوغی، ازدحام و نبود پارکینگ در پی داشته است.

وی گفت: شهرداری مشهد اقداماتی را در راستای ساخت توقفگاههای خودرو در این مناطق در دست اقدام دارد که امید است این مشکلات به مرور زمان کاهش یابد.

وی افزود: بر اساس قوانین، سازمان نظام پزشکی نمی تواند محل مطب پزشک را تعیین کند لذا پزشکان حق دارند در هر منطقه ای مطب دایر کنند اما مراکز تشخیصی و درمانی مانند رادیولوژی، آزمایشگاهها و فیزیوتراپی بر اساس نسبت جمعیت شهر در مناطق مختلف استقرار می یابند.

وی ایجاد شهرک‌های سلامت و دسترسی مردم به خدمات پزشکی در چند منطقه از شهر مشهد را از راهکارهای اساسی و بلندمدت جلوگیری از تجمع پزشکان در یک منطقه و رفع مشکلات مربوطه دانست.

نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد 14 هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان پروانه دار مانند بینایی سنج، شنوایی سنج و فیزیوتراپ دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *