کشف 2 تن مواد مخدر در 8 روز

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به افزایش 11 درصدی کشفیات موادمخدر نسبت به سال گذشته از کشف 2 تن مواد مخدر در 8 روز گذشته خبر داد.

سردار قادر کریمی روز گذشته 29 مردادماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات نیروی انتظامی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه اینکه کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته تا امروز 11 درصد افزایش یافته است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 12 تن و 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کردیم که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در دستگیری شبکه‌ها و باندهای توزیع مواد مخدر و به‌ویژه توزیع‌کنندگان سطح شهر 21 درصد افزایش داشته‌ایم و در حوزه توقیفات خودرو نیز نسبت به سال گذشته حدود 2 درصد افزایش داشتیم.

کریمی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد کشفیات مواد مخدر در ایست و بازرسی‌های ورودی‌های استان صورت گرفته است، تصریح کرد: با ماموران نخبه‌ای که داریم، توانستیم پیچیده‌ترین جاسازی‌ها را کشف کنیم، همچنین در 8 روز گذشته اقدامات موثرتری انجام شد و دستگیری‌ها کیفی‌تر شد و توانستیم حدود 2 تن مواد مخدر کشف و ضبط کنیم.

وی با اشاره به اینکه در موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر وضعیت مناسب‌تری داریم، تصریح کرد: در طول هشت روز گذشته همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر هشت مرحله عملیات انجام دادند که موجب دستگیری 217 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر و خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادین متجاهر شده است همچنین از ابتدای سال تاکنون حدود 1200 معتاد متجاهر دستگیر شده‌ و در اختیار کمپ‌های ترک اعتیاد قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه رسالت ما تامین امنیت است، عنوان کرد: در تلاش هستیم در حوزه  امنیت، امنیت فردی، اجتماعی و اخلاقی را در سطح جامعه گسترش دهیم. تا زمانی که تامین امنیت بر اساس قانون به دوش ماست، باید با همکاری تمام دستگاه‌ها در جهت پایداری امنیت و ارتقای احساس امنیت باید اقدامات موثری را در کل استان به ویژه در شهرستان مشهد انجام گیرد.

کریمی با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی در همه زمینه‌های مختلف کارشان را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا پلیس هر چه بیشتر به سمت  تخصصی و حرفه‌ای شدن حرکت کند که جزئی خواسته مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی است که پلیس تخصصی، قاطع و یار مهربان باشد. بنابراین تلاش می‌کنیم که از این به بعد پلیس حضور پررنگ‌تری در سطح استان و شهر مشهد داشته باشد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: همانگونه که طول هفته گذشته با برنامه‌ای مشخص تمام مسائل را بررسی کردیم، سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب امنیت اجتماعی و پایداری امنیت و ارتقای احساس امنیت را در سطح شهر مشهد دنبال کنیم. همچنین در موضوع پلیس آگاهی با شیوه و نگاه جدیدی در بحث پلیس حرفه‌ای ایجاد خواهد شد کار را دنبال خواهد کرد و در بحث پلیس امنیت نیز در تمام زوایا و همچنین حضور پررنگ در سطح شهر مشهد و نقاط پر جمعیت انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، افزود: کشفیات پلیس فتا امسال 68 درصد افزایش داشته که موجب افزایش 63 درصدی دستگیری‌ها نیز شده است، از طرف دیگر نیز متاسفانه قسمت اعظم این موضوع بحث اقتصادی است و از مردم خواهش می‌کنم خیلی به فضای مجازی اعتماد نکنند و در هرکجا مشکلی داشته همکاران ما در پلیس فتا و 110 کارشناسان ما در خدمتشان هستند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی یادآورشد: طبق برآوردی که کردیم بیشترین موضوعات اقتصادی است و پس از آن اجتماعی است که انشالله با هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های قضایی و شورای تامین بتوانیم دست به دست هم داده و آنچه در شأن استان است برای خراسان رضوی و شهر مشهد و زائرین رضوی فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در این بازدید گفت: یکی از دلایل افزایش قاچاق مواد مخدر به کشور را اقدام مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و ضروری است که مجلس در این مصوبه تجدید نظر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری افزود: برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده این است که در تمام ابعاد به ویژه قاچاق کالا و مواد مخدر کارهای خوبی از سوی پلیس انجام شده است.

وی با اشاره به کشف دو محموله بزرگ مواد مخدر در روزهای گذشته بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بحث اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس مطرح است، کشف این دو محموله بزرگ مواد مخدر پیام مهمی دارد؛ آن‌ هم اینکه با توجه به کاهش مجازات‌ قاچاقچیان، جرات و جسارت قاچاق مواد مخدر تا این حجم را پیدا کرده‌اند.

مظفری تصریح کرد: بر این اساس باید در طرحی که مطرح است تجدید نظر شود و آقایان بدانند که عجله کردن در اصلاح این قانون عواقبی دارد و هنوز که چیزی تصویب نشده، قاچاقچیان بهره‌برداری خود از آن را شروع کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به این، این طرح باید به صورت اصولی و منطقی اصلاح شود تا ضعف‌های قانون اصلاح شود؛ نه اینکه مجازات اعدام را کاملا حذف کنیم و به‌جای آن نیز مجازات معینی در نظر گرفته نشود.

دادستان خراسان رضوی، در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات پلیس در روزهای گذشته، اظهار کرد: مدیریت جدید با برنامه آمده و انشالله به ‌زودی مردم آثار آن را خواهند دید.

غلامعلی صادقی با اشاره به اینکه حمایت‌های قضایی از پلیس با قدرت ادامه دارد، تاکید کرد: پلیس هیچ نیاز قضایی در 24 ساعت نداشته که مقام قضایی در اولین فرصت آن را پاسخ ندهد. همچنین توقع ما از مدیریت جدید این است که با جابه‌جایی فرمانده جدید با حمایت مردم شاهد اقدامات بهتری در استان باشیم.

 

 

گزارشی از انسیه علویون

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *