کاهش آلودگی هوا با اقداماتی متناسب با شرایط

استاندار خراسان رضوی گفت: سلامت ارتباط بسیار زیادی با هوای پاک دارد. باید اقداماتی که در راستای کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود با شرایط مردم نیز تناسب داشته باشد تا مردم با اجرای طرح‌های مختلف دچار مشکل نشوند.

علی‌رضا رشیدیان روز چهارشنبه در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان افزود: به این منظور باید سامانه حمل و نقل عمومی‌گسترش یافته و مجموعه‌های مختلف توجه بیشتری به خدمات الکترونیکی داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با افزایش هزینه‌ها در خصوص معاینه فنی خودرو مردم ترغیب به این کار نمی‌شوند. باید هزینه‌های معاینه فنی به صورت گسترده کاهش یابد تا مردم به انجام معاینه فنی خودروهای خود ترغیب شوند.
رشیدیان گفت: همچنین جریمه اخذ شده بابت آلایندگی‌های خودرو معنای خاصی ندارد بلکه باید این پول برای از بین رفتن آلایندگی هزینه شود. این مهم نیازمند فرهنگ سازی عمومی‌است تا سازمانهای مردم نهاد نقش موثر خود را در این خصوص ایفا کنند.
وی در ادامه بر لزوم توسعه فضای سبز عمومی‌در مشهد نیز تاکید و بیان کرد: باید در خصوص اجرای طرح کاهش آلودگی هوای شهر مشهد برنامه ریزی گسترده و مناسب اعمال شود. بدون ارزیابی و بررسی مشکلات مختلف نمی‌توان فعالیت مناسبی انجام داد و نتیجه درخورد دریافت کرد.
استاندار خراسان رضوی همچنین از فعالیت‌های سازمان محیط زیست در سال‌های اخیر تقدیر و بیان کرد: تفاهمنامه‌های ارزشمندی در خصوص کاهش آلایندگی هوا صورت گرفته و امیدواریم سازمان‌ها و نهادهای مختلف به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.
رشیدیان در خصوص حوادث و تلفات جاده‌ای نیز گفت: پیشگیری از حوادث و سوانح جاده‌ای امر مهم و ضروری است که باید مدنظر دستگاه‌های مختلف قرار گیرد. فرمانداران شهرستان‌ها موظفند نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و علل این حوادث را احصا نموده و نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.
وی راه اندازی استراحتگاه‌های بین جاده‌ای را برای کاهش تصادفات ضروری توصیف و بیان کرد: آستان قدس رضوی برای ساخت این مجتمع‌ها اعلام آمادگی کرده لذا با هماهنگی لازم برای ساخت چنین مجموعه‌هایی در جاده‌های استان دنبال شود.
وی افزود: شرکت‌های بیمه گر نیز باید برای کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای مشارکت داشته باشند زیرا حضور آن‌ها به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می‌شود.
گفتنی است در چارچوب «طرح کاهش آلودگی هوای مشهد» قرار است از ابتدای آبان ماه آتی با خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح این کلانشهر برخورد قانونی صورت گیرد. روزانه یک میلیون خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *