چمنیان: قصد شبیه‌سازی بازی‌هایمان را داریم

سرمربی خراسانی تیم ملی فوتبال نوجوانان می‌گوید پس از برگزاری اردو در اسپانیا و انجام دو بازی تدارکاتی از این کشور راهی مسابقه‌های جام جهانی هندوستان خواهند شد.

«عباس چمنیان»، با بیان این که امروز بازیکنان تیم ملی زیر ۱۷ سال در معاینات پزشکی حاضر می‌شوند اظهار کرد: از روزهای قبل تمرین‌های تیم ملی نوجوانان آغاز شده و امروز پیش از بازی دوستانه معاینات پزشکی را در ساختمان ایفمارک انجام می‌دهیم تا وضعیت بازیکنان مشخص شود.

 

می‌توانیم مشکلات را به فرصت تبدیل کنیم

او درباره وضعیت این تیم اظهار کرد: خوشبختانه تمرین‌ها به خوبی پیش می‌رود اما ما مشکلی داریم که می‌توانیم آن را به یک فرصت هم تبدیل کنیم. در حال حاضر ۴ بازیکن اصلی ما در فهرست اصلی تیم‌های لیگ برتری حضور دارند و ما آن‌ها را در طول اردو نخواهیم داشت. دو بازیکن در سایپا و یک بازیکن در استقلال خوزستان و صنعت نفت در مسابقه‌های لیگ برتر به میدان خواهند رفت که این نشان از آمادگی و رشد خوب آن‌ها دارد. باید طوری برنامه ریزی کنیم که آن‌ها را هم در مقاطعی در اختیار داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ سال با اشاره به برگزاری اردوی تدارکاتی در اسپانیا اظهار کرد: چهارم مهر راهی اسپانیا می‌شویم و ششم همین ماه دیداری را با تیم ملی فرانسه برگزار می‌کنیم. ۹ مهرماه نیز به مصاف تیم ملی مکزیک یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی می‌رویم که می‌تواند محک خوبی برای تیم ملی باشد. از آن‌جا راهی هندوستان می‌شویم. جام جهانی از ۱۶ مهرماه آغاز می‌شود. در این مسابقه‌ها ۲۱ بازیکن را همراه خودمان می‌بریم.

 

شدت پیشرفت بازیکنان هم چشمگیر است

او در پاسخ به این سوال که آیا بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی روند پیشرفت بازیکنان مساعد بوده است؟ گفت: قاعده کلی این است که افراد در سنین مختلف و با ویژگی‌های مختلفی رشد می‌کنند که در این سن و سال هم شدت پیشرفت بازیکنان هم چشمگیر است. برخی از بازیکنان ما خیلی خوب رشد کرده‌اند که حضور آن‌ها در لیگ برتر گواه بر این موضوع است. تقریبا ۱۱ نفر اصلی ما به خوبی رشد کرده‌اند و سایر بازیکنان هم باید تلاش کنند تا خودشان را به این گروه برسند. اگر احساس بازیکنی از روند پیشرفت تیم عقب مانده سایر بازیکنان را جایگزین خواهیم کرد. ما ۵۵ بازیکن را در یک سیستم ماتریکسی زیر نظر داریم که آن‌ها را به ترتیب کیفیت طبقه‌بندی کرده‌ایم.

چمنیان در پاسخ به این سوال که آیا بازی‌های تدارکاتی کم‌تر از حد نصاب نیست؟ گفت: بازی‌های تدارکاتی ما کم است اما تیم ملی غنا اعلام آمادگی کرده که در شهریورماه به ایران بیاید و دو بازی تدارکاتی را با تیم ملی انجام دهد. البته ما درصدد این هستیم که با تیم‌های لیگ برتری و لیگ دسته یکی بازی کنیم و از نظر فیزیکی به شرایط ایده‌آلی برسیم. قصد شبیه‌سازی بازی‌های‌مان با تیم‌های آلمان، کاستاریکا و گینه را داریم. آلمان تیم بسیار خوبی است. کاستاریکا هم جزو تیم‌های خوب آمریکاست.

او هم‌چنین ادامه داد: ما به دنبال این بودیم که دیداری را با نفت تهران یا پرسپولیس برگزار کنیم که به دلیل بازی سوپرجام این اتفاق نیفتاد.

سرمربی تیم ملی زیر ۱۶ سال درباره آماده‌سازی این تیم برای حضور در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا که در همدان برگزار می‌شود گفت: تقریبا به صورت یک هفته در میان اردوی هر دو تیم زیر ۱۶ و زیر ۱۷ سال را پیش می‌بریم. این تیم هم ۲۷ تا ۲۸ بازیکن خوب دارد اما باز هم سایر بازیکنان را زیر نظر داریم. خود من در تهران چند بازیکن را زیر نظر دارم و کماکان روند انتخاب بازیکنان ادامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *