نوسازی معنوی، برای آماده سازی ظهور

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: نوسازی معنوی و استقرار عدالت اجتماعی مهمترین گام در طول حیات جمهوری اسلامی ایران در جهت آماده سازی ظهور است.

سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی روز شنبه در مراسم پایانی دومین همایش کشوری دانش آموختگان دوره‌های تربیت مربی معارف مهدوی، در مشهد افزود: اسلام از پایه گذاران تمدن بزرگ در جهان است و هر کشوری که به قوانین اسلام عمل کند بدون شک از پیشرفته ترین کشورها خواهد شد.
راه اصلاح هر کشور در فرهنگ است و باید از این بخش شروع شود زیرا فرهنگ مبدا همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های یک کشور است.
وی ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری، قیام اسلامی در ایران برای اقامه عدل بود. پیامبران نیز برای اقامه عدل و قسط آمدند و بشریت نیز با عطش فراوان منتظر امام زمان(عج) است تا جهان پر از عدل و داد شود. این همان پیامی است که انقلاب اسلامی برای دنیا دارد و خود نیز متکفل آن است.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اعتقاد به فرهنگ مهدوی به معنای بی اعتمادی و بی اعتقادی به مکتبهای غیردینی در اداره انسانها و فرهنگ مهدویت در تقابل مستقیم با مکاتب غربی است. تفکر قالب مکاتب غربی عدم نیاز به دین در اداره جوامع و امور انسانها است.
وی ادامه داد: در این مکاتب بعد اصلی دین فقط در زندگی خصوصی انسان‌ها تجلی پیدا می‌کند. در تفکر غربی و سایر مکاتب انسانها به دو دسته غنی و فقیر یا توسعه یافته و توسعه نیافته تقسیم شده‌اند در حالی که در تفکر مهدوی انسانها در شرایط برابر با هم قرار دارند.
او گفت: فرهنگ مهدوی مجموعه باورها و ارزشهایی است که درباره ظهور منجی موعود از نسل پیامبر(ص) شکل گرفته و ریشه‌های معرفتی آن از کتابت سنت استخراج می‌شود. اگر این باورها و ارزش‌ها اندکی از کتاب و سنت انحراف یابد فرهنگ مهدوی دچار انحراف خواهد شد.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: یک منتظر شیعه باید بکوشد از اسلام آگاهیهای تخصصی لازم را کسب کند تا در مقام دفاع از اسلام و فرهنگ مهدویت پشتوانه علمی داشته باشد و دشمنان این فرهنگ را، با علم روز خود مجاب سازد.
وی ادامه داد: نظام آموزشی فعلی بسترهای لازم را برای آموزش، تحقیق و معرفی دکترین مهدویت در مراکز آموزشی از ابتدایی تا دانشگاه ندارد. برای ترویج فرهنگ مهدویت باید در همه سطوح معلمانی تربیت شده و معتقد داشته باشیم در حالی که اکنون آشنایی بیشتر معلمان ما در سطوح مختلف آموزشی با حضرت مهدی(عج) در حد آموزش مقدماتی است.
سردار صفوی گفت: هنر و رسانه دو عامل تاثیرگذار در حوزه‌های زندگی بشر است. باید همه حوزه‌های هنری را شناسایی و برای تمام حوزه‌ها هنرمندانی توانمند، کارآمد و معتقد به دکترین مهدویت تربیت کنیم. برای رسیدن به این اهداف به پشتیبانی قوی از سیستم‌ها، برنامه‌ها و تقویت یا تاسیس مراکز مهدویت نیازمندیم.
منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *