نشاط اجتماعی پایه سلامت اجتماعی است

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: نشاط اجتماعی پایه سلامت اجتماعی است.

محمدعلی کوزه‌گر، در همایش تخصصی «سلامت اجتماعی» که در اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در سلامت اجتماعی فرد مطرح نیست بلکه باید دید جامعه به چه میزان نشاط دارد، گفت نشاط اجتماعی پایه سلامت اجتماعی است.

وی با اشاره به  اینکه در دو دهه اخیر در دنیا سلامت اجتماعی به عنوان یکی از ارکان سلامت پرداخته شده است، ادامه داد: سلامت اجتماعی نیز به دو حوزه سلامت اجتماعی فردی و سلامت اجتماعی جمعی تقسیم می‌شود که آنچه در این میان حائز اهمیت است سلامت اجتماعی جمعی است که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.

کوزه‌گر با اشاره به اهمیت و جایگاه مسئولیت اجتماعی در مدیریت آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: در این راستا سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالیت آن‌ها از اهمیت و جایگاه حساس و تاثیرگذاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی در چند سطح تعریف می‌شود، تصریح کرد: در قدم اول افراد نباید به جامعه و دیگران آسیب برسانند، قدم دوم پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی احتمالی است، در مرحله بعد باید آسیب‌های احتمالی وارده را جبران کنیم، بعد از آن رفتار اخلاق‌مدارانه نسبت به آسیب‌های اجتماعی و ترغیب دیگران نسبت به مسئولیت اجتماعی‌شان در قبال آسیب‌ها مراحل بعدی  در مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در جامعه سالم همه افراد مراقبت از یکدیگر را وظیفه خود می‌دانند، خاطرنشان کرد: براندازی نظام‌ها در آینده از نوع نظامی نیست و در حال حاضر هیچ کس نمی‌خواهد کشوری را بگیرد بلکه امروز براندازی‌ها از نوع اجتماعی، فرهنگی و تغییر هویت است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *