نخستین مسابقات حرفه ای مهارتی اصناف رقم خورد

رئیس اتاق اصناف مشهد از برگزاری نخستین مسابقات مهارت آزاد در رشته برق خودرو و مسابقات مهارتی آزاد در رشته نان در سطح شهر مشهد خبر داد.

محمود بنانژاد گفت: مسابقات یکروزه مهارت آزاد در رشته برق خودرو در چهار رشته انژکتور، سیستم های برودتی و گرمایشی و سیستم برق خودرو به صورت پیشرفته روز گذشته در محل سازمان فنی و حرفه ای شماره دو مشهد با همکاری اتاق اصناف مشهد، سازمان فنی و حرفه ای و اتحادیه صنف برق خودرو در سطح شهرستان برگزار گردید.

وی با اشاره به شرکت 20 نفر از داوطلبان در این مسابقه بیان داشت: دانش و مهارت یکی از پایه های اساسی رشد و توسعه جوامع انسانی است که به کارگیری آن در حوزه های مختلف شغلی مسیر حیات فردی و اجتماعی افراد را مشخص نموده و استعدادها و توانمندیهای افراد را در زمینه های مختلف شکوفا می نماید .

رئیس اتاق اصناف مشهد در ادامه اظهار داشت: در همین راستا اتاق اصناف مشهد در مسیر اهداف بلند مدت خود جهت ایجاد و رونق کسب و کارپایدار و ارتقاء و انتقال دانش و مهارت های شغلی و افزایش بهره وری اقداماتی را سازماندهی نموده است که برگزاری این مسابقات از جمله همین موارد است.

محمود بنانژاد ضمن اشاره به برگزاری مسابقات آزاد در رشته نان در سطح شهر مشهد خاطرنشان کرد: این مسابقات نیز امروز  پایان می پذیرد.

وی عنوان کرد: مسابقات آزاد در رشته نان با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای، سازمان غله ، شرکت صنایع پخت، اتاق اصناف مشهد و اتحادیه نانوایان برگزار کردید.

بنانژاد رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، بافت نان، طعم و مزه نان، شکل ظاهری نان، سرعت و دقت و… را جزء شاخصهای انتخاب برترینهای پخت نان اعلام کرد.

رئیس اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: برگزاری این دو مسابقه جزء اولین تجارب ما بوده که پس از اتمام مسابقات ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت  آنها در صدد برگزاری این مسابقات در سطح استانی و کشوری برخواهیم آمد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد انگیزه در ارتقاء مهارتهای شغلی اعضاء این دو صنف عنوان نموده و تأکید کرد: با پیشرفت همه روزه علم در دنیای امروزه نیاز به نو آوری و نواندیشی و به روز کردن  مستمرمهارتهای شغلی در تمامی سطوح برای افراد صنفی جژء ملزومات ادامه کسب و کار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بنانژاد ادامه داد: بازخورد نهایی این مسابقات علاوه بر فرد صنفی متوجه مردم است زیرا واحدهای صنفی برگزیده در این مسابقات به مردم معرفی شده و آنها می توانند با فراغ خاطر از تجارب فرد صنفی درخرید نان مرغوب و یا تعمییر خودروی خود بهره برده ضمن اینکه جلب اعتماد مشتری در رونق کسب و کار فرد صنفی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *