ناچار به تقسیم شهرستان مشهد می‌شویم

فرماندار مشهد گفت: درصورت ارتقا نیافتن ساختار و عدم افزایش بودجه فرمانداری مشهد، ناچار به تقسیم این شهرستان و ایجاد شهرستان جدید هستیم.

رحیم نوروزیان روز یکشنبه در نشست شورای اداری مشهد افزود: در صورت تقسیم شهرستان مشهد، شهرستان جدید در حاشیه مشهد و با حداقل 200 هزار نفر جمعیت تشکیل می‌شود.
وی اظهار کرد: کمبود بودجه و ضعف ساختارهای فرمانداری مشهد، خدمت رسانی به 52 درصد جمعیت خراسان رضوی در این شهر را با مشکل مواجه کرده است.
وی گفت: مگر می‌توان شهری را با این حجم جمعیت و ویژگی‌های خاص از جمله وجود حدود 20 میلیون زائر، با امکانات اندک و ساختار فعلی اداره کرد ؟برخی روستاهای شهرستان مشهد که 80 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارند از کمترین امکانات رفاهی از جمله مخابرات محرومند.
وی اظهار کرد: مسایل حاشیه شهر مشهد خاص و جدی است و همه باید در رفع مشکلات و پیشگیری از حاشیه نشینی تلاش کنند. سال گذشته با هزینه حدود 14 هزار میلیارد ریال پروژه‌های متعدد در حاشیه شهر مشهد اجرا و اقدامات خوبی در حوزه امنیت این مناطق انجام شد.
نوروزیان با اشاره به فعالیت‌های بسیار نیروی انتظامی در مشهد خواستار استفاده فرماندهی انتظامی این شهرستان از پلیس‌های تخصصی شد و افزود: با همه مشکلات موجود این شهر، یک شهر کاملا امن است.
فرماندار مشهد گفت: هر جا مدیران در این کشور با روحیه جهادی فعالیت کرده‌اند توانسته‌اند تحول ایجاد کنند وگرنه با ساختارهای اداری موجود، تغییرات مطلوب امکان پذیر نیست.
وی همچنین به مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار افزود: همه مدیون صاحبان قلم و‌اندیشه و خبرنگاران فعال در این عرصه هستیم زیرا خبرنگاران در حال کمک به توسعه فضای خرد و آگاهی در جامعه هستند.
نوروزیان، اظهار کرد: باید فضا را برای رسانه‌ها آزادتر کنیم تا با نقد مشکلات اجتماعی زمینه برای رفع فساد در جامعه فراهم شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *