مهم‌ترین رسالت یک روزنامه، واقع‌گرایی است

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین رسالت یک روزنامه واقع‌گرایی است و اتفاقیه در این رسالت خود موفق بوده است.

سید جواد حسینی روز گذشته در بازدیدی که به مناسبت روز خبرنگار در روزنامه اتفاقیه برگزار شد، افزود: این حُسن اتفاقیه جای تقدیر دارد که نه بیش ازحد اقدامی را بزرگ می‌کند و نه بیش ازحد  کوچک جلوه می‌دهد ومن به این روزنامه بابت این نگاه مسئولانه تبریک می گویم.

وی اضافه کرد:رویکرد جوانگرایی در روزنامه اتفاقیه توانست اتفاق‌های خوبی را رقم بزند. و من این را خود به خوبی مشاهده کرده‌ام که اگر من نقطه‌ای را کمتر توجه کرده‌ام اتفاقیه می‌بیند و به آن می‌پردازد. این حسن است که بتواند هردوسمت را خوب ببیند و واقع گرایی داشته باشد.

حسینی ضمن تشکر وقدردانی از اتفاقیه، بیان کرد: بسیار جای خرسندی دارد که روزنامه‌ای محلی ظرف مدت دوسال بتواند تیراژخود را از 2000 به 17000 برساند و دومین روزنامه پرمخاطب استان  باشد و درسبد مردم شهر مشهد قراگیرد.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: نکته مهم برای من این است اتفاقیه یک اتفاق مهم برای استان خراسان رضوی در سبک نگارش به ارمغان آورده است. چرا که دوره ما دوره مطالب کوتاه یا سرپایی است. امروزه بخاطردرگیری و کمبود وقتی که مردم دارند، فرصت خواندن مطالب طولانی وجود ندارد. این یک حسن است که می‌شود روزنامه را باچند دقیقه وقت گذاشتن، مطالبش را کامل خواند.

وی تاکید کرد: نکته بعدی این است که این روزنامه علی‌رغم صفحات کم جامعیت دارد. مقام‌های استانی بهتر می‌توانیم این ویژگی را  تشخیص دهیم که روزنامه تا چه حد فراگیر است. چون با مسائل مختلف استان اعم از آب و کشاورزی تا مسائل امنیتی و بنیاد شهید و ارگان‌های مختلف در ارتباط هستیم.

حسینی تصریح کرد: یکی دیگر از شاخصه‌های مهم اتفاقیه توجه به محلی و بومی‌گرایی استان خراسان رضوی است. مسئولین ما این نگاه را دارند که اگر اتفاقی یا اشتباهی مهم در حوزه کاری آن‌ها روی دهد در روزنامه اتفاقیه دیده می‌شود.

معاون اجتماعی،سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای روزنامه این است که می‌تواند ادارات را به حرکت در آورد. بنده درصددم که از طریق خانه مطبوعات و با همکاری اهالی رسانه نشست‌های منظم خبری را به صورت اجباری برای ارگان‌ها و ادارت استان مقرر کنم. معتقدم زمانی که دستگاه مربوطه  بداند باید دو هفته دیگر نشستی

با اصحاب رسانه برگزار کند درصدد انجام وظایف، و تولید خبر است تا اقداماتش پوشش داده شود. برای تولید خبر نیاز است کار انجام شود تا اقدامی برای ارائه داشته باشند بشود از آن دفاع و رسانه‌ای کرد. این که اتفاقیه این قدر خوب می‌بیند وخبرها را نشر می‌دهد نقطه قوت است.

 

 

گزارشی از مهسا هاشم‌آبادی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *