مصوبه بازنگری طرح نوسازی بافت پیرامون حرم لغو شد

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه مدیران شهرسازی و وزارت راه در طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر تغییراتی  در سطح طرح های تفصیلی ایجاد کردند، این مصوبه لغو شود تا به طرح بازسازی این منطقه آسیب نبیند.

روز گذشته در جلسه یکصد و هشتاد و هفتم شورای شهر طرح دو فوریتی درخصوص درخواست لغو مصوبه بازنگری طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطرح شد.

محمد سهیلی، رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر در توضیح دوفوریت این طرح اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی به دنبال بازنگری در طرح بازسازی طرح اطراف حرم بودند که ما با کلیت آن موافق بودیم. گروه مشاوری برای آُسیب شناسی طرح تشکیل شد و شورای شهرهم نظرات خود را در راهبردها مطرح کرد.

وی با بیان اینکه از سوی مدیران شهرسازی سوءاستفاده ای از این طرح شد، ادامه داد: ضوابطی را در طرح وارد کردند که جایگاه آن ها در طرح های تفصیلی است نه طرح راهبردی که باعث می شود به طرح بازسازی اطراف حرم آسیب های جدی وارد شود.

سهیلی به مشکلات شهرداری در جلب مشارکت سرمایه گذاران در بازسازی بافت این منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود تخفیف های مختلف، سرمایه گذارها رغبتی برای هزینه در این منطقه کمتر رغبت می کنند و اگر این طرح با تغییرات وزارت راه و شهرسازی اجرا شود، ورود سرمایه گذاران به منطقه بسیار سخت خواهد شد.

دو فوریت این طرح با رأی 14 نفر از اعضای شورای شهر رأی آورد و متن آن هم با اصلاحاتی به تصویب رسید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *