مرکز رشد کارآفرینی، حلقه مفقوده بین مدرسه و اشتغال

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به ارتباط ضعیف مدرسه و محیط‌های کار، مرکز رشد کارآفرینی را حلقه وصل این دو خواند.

رضا صابری در اولین جشنواره مرکز رشد کارآفرینی، خراسان رضوی را اولین استان در زمینه مراکز رشد دانست و افزود: اقدامات بسیار خوبی و ارزشمندی در این مرکز انجام شده است که این جشنواره یکی از آن ها است.

صابری از راه‌اندازی مرکزی که در آن فرزندان این استان مسیر اشتغال و کارآفرینی خود را طی کنند، ابراز امیدواری کرد و گفت شعار امسال مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و عظم جدی دولت تدبیر و امید مبنی بر اشتغال‌زایی ضرورت اجتناب ناپذیر اشتغال نسل جوان را نشان می‌دهد.

صابری جایگزین کردن فرهنگ مهارت گرایی به جای مدرک‌گرایی را از مهمترین مسائل خواند و عنوان کرد: از 930 هزار متقاضی ورود به دانشگاه بیش از 580 هزار نفر متقاضی رشته علوم تجربی بودند که تقریبا همه متقاضی ورود به رشته های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی هستند، اما دانشگا‌ه‌ها حدود یک درصد این مقدار ظرفیت دارند.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی از عدم تمایل به پرورش دیپلم‌های بدون مهارت در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: با توجه به معضل بیکاری جامعه ما امروز نیازمند انسان با مهارت است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *