مدیریت شهری به آسیب های مختلف اجتماعی شهر توجه کند

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: باید از فرصت اعتماد مردم در شوراهای شهر و روستا به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. در حوزه مدیریت شهری می بایست از تجربه دیگر شهرهای موفق دنیا استفاده و نیز به تجربیات شهرداران گذشته رجوع کرد.

حسین کمالی سه شنبه شب در نشست منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با مجامع کارگری افزود: نباید تنها به کالبد شهر توجه کرد بلکه باید به آسیب های مختلف اجتماعی شهر توجه شود. باید به وضعیت شغلی و حقوق کارگرانی که به اصلاح طلبان اعتماد کرده اند بیش از گذشته توجه شود.

وی همچنین به وضعیت تهران اشاره و بیان کرد: عدم ایمنی ساختمانها در پایتخت کشور یک زنگ خطر جدی است که باید شهرداری آتی تهران به صورت ویژه به آن توجه کند. در بررسیهایی که در شهر تهران انجام دادیم 80 چالش شناسایی شد. در این بین 10 مورد از آنها چالشهای بسیار جدی هستند.

این فعال سیاسی ادامه داد: یک زلزله ای پنج ریشتری پنج میلیون کشته در تهران از خود بر جای می گذارد. طی سالهای گذشته به جای توجه به گسلهای شهر تهران به زیبایی شهر توجه و موضوع حیات انسانها را فراموش کردیم.

وی گفت: سالانه افرادی در تهران به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و متاسفانه نسبت به این موضوع طی سالهای اخیر بی توجهی شده است.

دبیرکل کانون عالی کارگران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بخش عمده ای از کارگران این استان می توانند با شرایطی که شهرداری برای آنها فراهم می کند در حاشیه شهر مشهد خانه دار شوند.

هادی ابوی طرقبه افزود: این افراد می توانند حاشیه شهر مشهد را طی چند سال تغییر دهند زیرا این تجربه در مناطقی همچون قاسم آباد مشهد رخ داده است.

وی ادامه داد: طی سالهای اخیر تعامل مناسبی بین مجموعه های کارگری، شورای شهر و شهرداری مشهد وجود نداشته است ولی امیدواریم در دوره آتی شورای شهر و شهرداری مشهد شرایط بهتری در این زمینه فراهم شود.

60 انجمن صنفی کارگری در استان خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *