مجازات دو گرانفروش در شعب تعزیرات حکومتی مشهد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از صدور احکام جداگانه برای دو متخلف از قانون در دو شعبه این اداره کل خبر داد.

حمیدرضا کریم با اشاره به تخلف قانونی دو مرکز جداگانه در مشهد گفت: بنا بر شکایات واصله از مراجع نظارتی مختلف اینبار نیز دو متخلف از قانون به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند. در گزارش اول که شاکی آن سازمان صنعت، معدن و تجارت است، گزارشی مبنی بر اخذ وجوه اضافی در یک مهد کودک بابت هزینه ایاب ذهاب، لباس، بیمه، سایت اینترنت و سایر هزینه‌های غیرمتعارف واصل شد که پس از بررسی‌های لازم این تخلف محرز شد و مدیر این مهد کودک علاوه به ممهور شدن پروانه به مهر تخلف به پرداخت مبلغ 34 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی افزود: در گزارشی دیگر نیز که پرونده تخلف آن در شعبه سیزدهم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد، گزاش واصله مربوط بود به گرانفروشی در یک داروخانه و در اقلام آرایشی و بهداشتی که در این پرونده نیز دانشگاه علوم پزشکی به عنوان شاکی خواهان رسیدگی به تخلف شده بود و در این مورد هم پس از بررسی‌های صورت گرفته بزه محرز دانسته شد و شعبه مزبور 44 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت را برای این متخلف در نظر گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به ضرورت خود نظارتی و خود کنترلی از کسبه محترم خواست تا با نظارت مستقیم بر فعالیت‌های خود و مدیریت بهتر زمینه بروز تخلف را کاسته و مراجع نظارتی را در ایجاد جامعه‌ای امن و به دور از بی‌اخلاقی‌های اقتصادی کمک کنند.

وی شماره تلفن 135 را پاسخگوی شکایات احتمالی مردم در سازمان تعزیرات حکومتی دانست و افزود: از هم‌استانی‌های عزیز می‌خواهم در صورت نیاز با این شماره یا شماره 124 تماس حاصل نمایند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *