قوانین حمایتی از زنان ضعیف است

عضو فراکسیون زنان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی ایران قوانین حمایتی از زنان ضعیف است و این قوانین ضعیف حمایتی اجازه نداده زنان به بسیاری از مراحل ورود پیدا کنند.

هاجر چنارانی افزود: رویکرد کنونی دولت در مسئله استفاده از زنان در بدنه دستگاه‌های اجرایی مغایر با وعده‌های داده شده است. دولت دوازدهم باید رویکرد مناسب و بهتری را نسبت به بکارگیری زنان داشته باشد. البته من نمی‌گویم حتما مسئولین در کابینه‌ها از زنان استفاده کنند، معتقدم در راستای شایسته‌سالاری، مدیران کارآمد در جامعه زنان بسیار داریم..

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس دهم با انتقاد از اینکه متاسفانه رئیس جمهور و وزرا تنها یک درصد در کابینه خود از معاونین زن استفاده کردند، خاطر نشان کرد: مسئولان هنوز به این باور نرسیده‌اند که زنان می‌توانند پابه‌پای مردان در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و از تمام رسانه‌ها در این مورد درخواست داریم کمک کنند چراکه در جامعه امروز ایران زنان توانمند و مدیر و مدبر در تمام عرصه‌ها بسیار زیاد هستند که اگر رزومه کاری این زنان دیده شود، از بسیاری از مردان در همان صنف کاری به مراتب بیلان کاری مثبت‌تری داشته‌اند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مورد سبک زندگی اسلامی و برداشت‌هایی که برخی رسانه‌ها به اشتباه به مردم می‌دهند، گفت: آنچه که امروز در جوامع جهان سوم وجود دارد، همان شبیخون فرهنگی است که تاثیرات خود را در هر برهه‌ای انجام داده است. امروز وجود شبکه‌های مجازی باعث شده هرلحظه هرچه را که فرد اراده کند ببیند؛ باید سبک زندگی اسلامی به اندازه کافی در دسترس مردم قرار گیرد و فرهنگ‌سازی شود، متاسفانه متولیان فرهنگ در کشور ما مشخص نیستند و بر هیچ‌کسی نظارت نمی‌شود و این چرخه گمشده مدیریتی ماست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *