قراردادهای بسته شده برای سال 97 مردود است

سخنگو و دبیر منتخبین شورای شهر پنجم گفت: هر نوع قراردادی که معطوف به سال 97 باشد و قرارداد آن در حال حاضر بسته شود از نظر ما مردود است و در شروع به کار شورای پنجم از بعد نظارتی شورا در این قراردادها ورود پیدا خواهیم کرد و این قراردادها را مورد تجدیدنظر قرار خواهیم داد.

محمدرضا حیدری افزود: از شهردار و شورای شهر این تقاضا را داریم که اجازه دهند خاطرات خوبی در ذهن مردم از آن‌ها باقی بماند و دستور دهند جابه‌جایی نیروها، تبدیل وضعیت آن‌ها و هر قراردادی که شروع آن در سال 97 است، تمامی آن‌ها متوقف شود و ضرورتی ندارد قراردادی که شروع کار آن در سال 97 است، قرارداد اعلام پیمانکار آن امسال و پیش از تغییرات شورای شهر و شهرداری بخواهد صورت بگیرد.

 

مسئولیت تعهداتی که برخلاف نظرات ما باشد را برعهده نخواهیم گرفت

منتخب دیگر شورای پنجم شهر مشهد در خصوص قراردادهایی که شورای چهارم در آخرین روزهای کاری خود در حال منعقد کردن آن‌ها است گفت: هر شورایی از زمانی که اموال شهری را تحویل می‌گیرد تا زمانی که این اموال را به شورای بعدی تحویل می‌دهد، باید پاسخگوی مردم باشد و اگر شورایی نگاهی متفاوت از شورای قبل نسبت به مسائل داشته باشد، این حق را دارد که در مسائل تجدیدنظر کند.

بتول گندمی ادامه داد: اصل مشکل با تجدیدنظر در مصوبات قابل حل است اما بحث اصلی و نگرانی، از التهاب و نابسامانی ناشی از سخت کردن مدیریت شهر برای آیندگان از سوی شورای چهارم است وگرنه اصلاح مصوبات با توجه به نوع نگاه شورای پنجم صورت خواهد گرفت و کار سختی نیست و شورای پنجم شهر را با نگاه مدیریتی خود اداره خواهد کرد و قرار نیست تعهداتی که شورای قبل پذیرفته و از نظر ما غلط بوده است توسط ما پذیرفته شود.

وی ادامه داد: اگر قرار بود همان شیوه مدیریتی قبلی ادامه پیدا کند و ما نیز همان را ادامه بدهیم دیگر نیازی به حضور ما در عرصه مدیریت شهری نبود و شهروندان شهر مشهد همان شورای قبلی را انتخاب می‌کردند و به ما رای نمی‌دادند.

 

 

این منتخب شورای پنجم شهر مشهد افزود: اما اتفاقی که افتاده و نگرانی ما را در پی داشته است این است که سنگ بنای جنجال و سر‌و‌صدا از سوی شورای چهارم گذاشته شود و این آشوب در مدیریت شهری باقی بماند که اشکال بسیار بزرگی است.

گندمی ادامه داد: شورای جدید قرار نیست با مجموعه‌های مدیریت شهری وارد جدل شود بلکه رویه ما بر همکاری و همراهی است و امروز در بحث نمایشگاه بین‌المللی حضور پیمانکار بخش خصوصی امری است که باید تقویت شود اما این که امروز به دنبال عقد قراردا با پیمانکار برای نمایشگاه برای سال آینده هستند یعنی بخشی از افراد امروز در مقابل شورای پنجم قرار گرفته‌اند و ما از تمام توان خود برای تحقق اهدافی که به مردم قول داده‌ایم بهره خواهیم گرفت و در این راه کوتاهی نخواهیم کرد.

وی افزود: حتی اصلاح قانون بودجه سال جاری نیز توسط شهردار منتخب شورای پنجم صورت خواهد گرفت و این موضوع جز اختیارات وی است و در واقع برنامه‌هایی که شهردار آینده در نظر دارد باید با روی کار آمدن وی اجرا شود و مشکلاتی که در بحث‌های مختلف از جمله بحث درآمدی شهرداری وجود دارد باید اصلاح شوند و این حق برای شهردار آینده وجود دارد.

منتخب شورای پنجم شهر مشهد گفت: برای ما حائز اهمیت است که شهردار آینده تیم مدیریتی خود را به اطلاع شورای شهر برساند و این دغدغه را داریم که در سبد مدیریت شهری باید سهمی را برای مدیران زن استان در نظر بگیریم که این سهم در حال حاضر بسیار اندک است و شرط خود من برای رای دادن به شهردار آینده این است که باید مشخص کنند چه سهمی را به بانوان برای شهرداری مناطق شهر مشهد و هم معاونت‌های شهرداری اختصاص خواهند داد.

 

رسانه‌ها فرصت‌اند چه با ما باشند چه بر ما

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خراسان رضوی با حضور در دفتر اتفاقیه با فرصت تلقی کردن تمامی مطبوعات گفت: رسانه‌ها برای هر شهری فرصت هستند و هر مدیریتی که مطبوعات را برای خود تهدید تلقی کند، خود آن مدیریت زیان خواهد و تعبیر من این است که رسانه‌ها فرصت‌اند چه با ما باشند چه بر ما.

جلال فیاضی ادامه داد: رسانه منتقد فرصتی است تا ما اشکالات کار خود را ببینیم و نباید کسی از انتقاد مطبوعات ناراحت شود.

 

شورای پنج شورای شفافیت است

امیر شهلا در خصوص نحوه تعامل شورای شهر پنجم با خبرنگاران رسانه‌های منتقد گفت: شورای پنجم شورای شفافیت است و نماد این شفافیت رسانه‌ها هستند؛ رسانه رکن چهارم دموکراسی است و اگر ما همیشه در معرض نقد و قضاوت رسانه‌ها قرار بگیریم هیچ ترس و واهمه‌ای از کارنامه چهارسال آینده خود نخواهیم داشت

این منتخب شورای پنجم شهر مشهد ادامه داد: در شورای پنجم خواهیم کوشید که تمام رسانه‌ها از منتقدین و موافقین همه به طور یکسان از فرصت‌هایی که در مجموعه شهرداری وجود دارد بهره‌برداری کنند؛ رسانه به خودی خود یک فرصت است و بها دادن به رسانه باعث ایجاد یک فضای امن و آرام در مدیریت شهری خواهد شد.

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *