صرفه جویی 128 میلیون لیتری آب در سالن رنگ ایران خودرو خراسان

در راستای بهینه نمودن مصرف آب، با شناسایی گلوگاه های پر مصرف آب در سالن رنگ ایران خودرو خراسان و رفع آن، سالانه به میزان  128 میلیون لیتر در مصرف آب صنعتی این سالن صرفه جویی می شود.

مسؤول آزمایشگاه رنگ ایران خودرو خراسان با اعلام این خبر گفت: با اجراي پروژه كاهش مصرف آب، به ازای هر بدنه 800 ليتر آب صرفه جویی شد که با تیراژ  تولید 160 هزار دستگاه در سال جاری در سایت خراسان، به میزان 128 میلیون لیتر در مصرف آب صنعتی صرفه جویی خواهد شد.

مهندس مصدق درخصوص چگونگی اجرای طرح اظهار داشت: در ابتدا فاز مطالعاتي در خصوص مغايرت هاي خط توليد با طرح اصلي ارائه شده توسط شرکت دور آلمان مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت و در پي آن گلوگاه ها و نقاط پر مصرف آب در خطوط PT و ED مشخص گرديد. سپس امكان سنجي در خصوص تعديل مصرف آب بصورت كاملا” گام به گام و با كنترل دقيق اثرات تعديل آب بر فرآيندهاي كيفي انجام و پس از حصول اطمينان از عدم بروز مشكلات كيفي، نسبت به ادامه فرآيند در ديگر قسمت هايي كه مورد مطالعه قرار گرفته بود اقدام شد.

وی با اشاره به بحران خشکسالی و کم آبی در کشور، اجرای اين پروژه را  بي سابقه و بسیار مهم دانست که می تواند در بهينه نمودن مصرف آب در سطح شرکت های استان و کشور نقش مهمی ایفا کند.

گفتنی است در سال 1393  ایران خودرو خراسان با اجرای پروژه استحصال آب صنعتی از پساب شرکت و افتتاح تصفیه خانه پیشرفته خود، توانست روزانه800متر مکعب آب را به چرخه تولید برگرداند و گام بزرگی در کاهش مصرف آب و استفاده حداقلی از سفره های آب زیرزمینی دشت بینالود بردارد.

 

 

منبع: روابط عمومی ایران خودرو خراسان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *