دوچرخه سواران مشهدی در سه شنبه بدون خودرو خون اهدا کردند

جمعی از دوچرخه سواران مشهدی در روز سه شنبه بدون خودرو، با حضور در پایگاه انتقال خون امام رضا (ع) مشهد، اقدام به اهدای خون کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در سخنانی در این همایش گفت: سال گذشته 322 هزار کیسه خون و فرآورده خونی در این استان تولید شد و حال آنکه سهمیه تعیین شده برای تولید خون در این استان 250 هزار کیسه و فرآورده خونی بود.

سیدحمیدرضا اسلامی افزود: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی به رغم چالش های موجود در زمینه کمبود بودجه و نیروی انسانی از تمامی ظرفیت خود برای تولید خون استفاده می کند.

وی بیان کرد: خون و فرآورده‌ تولیدی در 58 بیمارستان استان خراسان رضوی توزیع می‌شود که بیشترین میزان توزیع آن در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مربوط به بیمارستان‌های امام رضا(ع) و رضوی مشهد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: میزان سلامت اهداکنندگان مستمر که حداقل 2 بار در سال خون اهدا می کنند، 10 برابر دیگر آحاد جامعه است و میزان آلودگی‌های خونی در این گونه افراد نیز کاهش 10 برابری نسبت به سایر افراد دارد.

رئیس هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی نیز گفت: ترویج فرهنگ ورزش همگانی که ارتقای سلامت جامعه را دربر دارد یکی از ضروریات است و رسانه ها در این زمینه نقش بسزایی دارند.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان افزود: انجام ورزش همگانی روزانه نیم ساعت قبل از شروع کار در ادارات که در جلسه شورای کمیته ورزش همگانی خراسان رضوی به ریاست استاندار مصوب شده بود، هم اکنون به خوبی اجرا نمی شود.

وی که فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا است، ادامه داد: انجام ورزش همگانی در برنامه کاری روزانه نیروهای پایور و وظیفه یکان‌های زیرمجموعه این قرارگاه قرار دارد که باید در تمامی مجموعه‌ها و نیز بین آحاد مردم نهادینه شود.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *