شهروندان هنگام کفالت در پرونده های قضایی دقت کنند

حجت الاسلام فروتنی خواستار دقت مضاعف شهروندان محترم هنگام سپردن وثیقه و یا کفالت افراد، در پرونده های قضایی شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: وجه الوثیقه و وجه الکفاله افرادی که ضامن محکومین شده‌اند در صورت عدم معرفی مکفول خود، ضبط شده و احکام قطعی به فوریت اجراء می شود.

وی به ماده 236 قانون آئین دادرسی کیفری اشاره کرد و گفت: در صورتی که متهم پس از صدور دستور دادستان مبنی بر اخذ وجه التزام یا وجه الکفاله یا ضبط وثیقه و پیش از اتمام عملیات اجرایی، در مرجع قضایی حاضر شود یا کفیل یا وثیقه گذار او را حاضر کند، دادستان با رفع اثر از دستور صادره، دستور اخذ یا ضبط حداکثر تا یک چهارم از وجه قرار را صادر می‌کند.

حجت الاسلام فروتنی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در سال جاری گفت: برخورد قاطع و اجرای سریع احکام منطبق با موازین قانونی به عنوان یکی از محورهای پیشگیری های حقوقی – قضایی امری مهم و درخور توجه می باشد که دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت و وظایف ذاتی سایر نهادهای حاکمیتی آنها را اجرا می‌کند.

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی ضمن تقدیر از همراهی‌های هوشمندانه مردم عزیز با مراجع قانونی گفت: همشهریان محترم به انجام وظیفه و رسالت اجتماعی خود مبنی بر همکاری با مراجع انتظامی و امنیتی در جهت اجرای قانون عمل نمایند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *