شهردار منتخب مشهد از جامعیت مناسبی برخوردار است

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: شهردار جدید مشهد از جامعیت مناسبی برخوردار است و با تجربه 25 سال مدیریت شهری، کارکردن در حوزه های معاونتهای خدمات شهری، عمرانی، معماری و شهرسازی شهرداری تهران و دیگر سوابق ارزشمند می تواند درخدمت مردم مشهد قرار گیرد.

جواد آرین منش روز چهارشنبه در پی انتخاب تقی زاده خامسی به عنوان شهردار مشهد، افزود: تجربه معاونت عمرانی استانداری خراسان، تحصیلات مرتبط، آشنایی با حوزه های هنری و فرهنگی نیز دیگر مواردی است که شهردار منتخب از آن برخوردار است.

وی در خصوص روند انتخاب شهردار از سوی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: انتخاب شهردار نسبتا دموکراتیک و مبتنی بر خرد جمعی انجام شد و اگر بنظر سایر جریانهای موثر نیز اعتنا می شد بهتر بود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی ادامه داد: شهردار جدید مشهد یک چهره تکنوکرات و عملگرا و از سلیقه حزب کارگزاران محسوب می شود. مهندس تقی زاده خامسی به لحاظ اردوگاه فکری مثل کرباسچی، دکتر نجفی شهردار منتخب تهران، مرعشی و خانم ابتکار تلقی می شود و به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز ارادت دارد و معتقد به عدم دخالت سیاست در امور اجرایی است.

وی گفت: نگاه فراجناحی واعتدالی، بهره گیری از خرد جمعی و مشارکت مردم، استفاده از جوانان، برنامه محوری، داشتن قدرت تعامل و همکاری با دولت، مجلس شورای اسلامی، آستان قدس رضوی و منتخبان شورای شهر از جمله الزامات موفقیت شهردار جدید است.

آرین منش افزود: انتظار داریم شهرداری مشهد کانون خدمت و تلاش باشد و تبدیل به یک نهاد سیاسی نشود.
در نشست عصر سه شنبه بیست و چهارم مرداد ماه قاسم تقی زاده خامسی با 15 رای منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.

تقی ‌زاده خامسی متولد 1336 در مشهد است. وی مدرک کارشناسی عمران را از نیویورک آمریکا و کارشناسی ارشد همین رشته را از دانشگاه امیرکبیر تهران اخذ کرده ‌است. طی سالهای 66 تا 71 معاون فنی و عمران استانداری خراسان بزرگ بود. خامسی همچنین در دوره فعالیت غلامحسین کرباسچی به عنوان شهردار تهران در حوزه معاونت خدمات شهری، معاونت فنی و عمران و معاونت شهرسازی خدمت کرده است. اول شهریور ماه فعالیت رسمی 15 نماینده پنجمین دوره شورای شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد شهریور ماه آتی آغاز می شود.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *