در شادی اهل بیت، شاد باشید

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) گفت: دهه کرامت، دهه شادی، شور و نشاط است و به همین خاطر شعار عملکرد امسال ما در این جشنواره «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشید» است.

اکبر شیخ روز دوم مرداد در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در محل این بنیاد افزود: این دوره از جشنواره در 31 استان با 332 برنامه در سطح ملی برگزار می‌شود. رشد 9/80 درصدی نسبت به دوره‎های گذشته را می توان نقطه ی عطفی برای این دوره دانست.

وی اضافه کرد: مجموع آثاری که تا کنون به دبیرخانه جشنواره رسیده است نزدیک یک میلیون بوده و رشد 87 درصدی را نسبت به دوره‌های گذشته در سطح ملی و بین‌المللی داریم. مدت برگزاری جشنواره هم از مرداد ماه امسال شروع و در آبان ماه پایان می یابد و 257 هزار و 325 نهاد و سازمان در این زمینه با ما همکاری می کنند که در این زمینه نیز رشد 500 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

شیخ در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم ما در برگزاری جشنواره پانزدهم ایجاد روحیه همکاری و همدلی میان تمام مجموعه‌های مشارکت کننده است و یکی از عوامل مهم و موثر این جشنواره، ترویج فرهنگ رضوی و همچنین کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است. انتقال دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی از تهران به مشهد، راه اندازی موسسه احیا امر ولایت در حوزه انتشار محصولات و تولیدات بنیاد و نمایشگاه دائمی جهت فروش و نمایش آثار از دیگر اهم برنامه‌ها عنوان شد.

 

افتتاح نمایندگی خبرگزاری فرهنگ رضوی در سه استان

اکبر شیخ با اعلام این خبر افزود: این دفاتر نمایندگی در روز پنجم مرداد ماه در استان‌های مذکور و با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهند شد. وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت 91 هزار و 200 هیات مذهبی در استان و انعقاد تفاهم نامه‌ای برای استفاده از این ظرفیت و مشارکت بیش از پیش نهاد‌های مردمی انجام شده است تا فعالیت‌های مشترکی را با بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) انجام دهند.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات جشنواره دعوت از علمای شیعه و سنی برای این دوره جشنواره به جهت ایجاد فضای تعاملی، مناظره و گفتگویی بین مذاهب و اقلیت‌های مختلف با توجه به سیره امام رضا (ع) است. مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با تاکید بر ارتقا سطح هنری جشنواره خاطر نشان کرد: برای نخستین بار جشنواره عکس با عنوان هشت (عکاسی با موبایل) فعالیت خود را با دریافت ده هزار عکس از تمام کشور آغاز کرده و همچنین جشنواره فیلم رضوی نیز در یزد اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کنار جشنواره نموده است.

وی گفت: نهم مرداد نیز برگزاری همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی را در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی داریم که در این برنامه 15 نفر از بانوان فرهیخته جهان اسلام حضور دارند. در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد نیز به سخنرانی خواهند پرداخت.

مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برگزار خواهد شد مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی است. در این برنامه 80 خادم رضوی در عرصه بین‌المللی و 100 خادم داخلی حضور دارند. از دیگر مهمانان ویژه‌ این مراسم دکتر ولایتی، آیت الله محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و ریاض حسین پیرزاده؛ وزیر امور بین ایالتی پاکستان هستند. این مراسم در تاریخ یازدهم مرداد ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

 

برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) دوازدهم مرداد ماه در مشهد

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا در ادامه گفت: افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) روز پنج شنبه دوازدهم مرداد از ساعت 17 تا 19 در سالن همایش‌های صداو سیمای خراسان رضوی و با حضور چهار خادم داخلی، چهار خادم خارجی و سه مهمان به همراه رونمایی از کتاب برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه استان نیروهای توانمند و متخصصی در اجرای برنامه‌ها و به ویژه پوشش خبری دارد سعی ما نیز تاکید بر همین ظرفیت‌های استان و استفاده از آنهاست.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برای سال 2017 در هشت کشور ازجمله اندونزی، پاکستان، هند، روسیه و برزیل برگزاری نشست‌ها و همایش تخصصی با موضوع سیره و فرهنگ رضوی است.

 

همکاری 2200 نهاد آموزشی و دانشگاهی با بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)

مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) اضافه کرد: در حوزه تولید محتوا امسال 64 اثر تولید شده که نسبت به تعداد آثار در دوره‌های قبل رشد 94 درصدی داشته است. همچنین یک دوره چهار جلدی کتاب با موضوع سبک زندگی در دست ویراستاری است و با پایان آن کتب به چاپ خواهند رسید. بودجه امسال نسبت به سه دوره گذشته هیچ تفاوتی نداشته است و همان هشت میلیارد و ششصد میلیون تومان برای این دوره نیز اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: نگاه ما امسال روی آسیب شناسی در تمام بخش‎های جشنواره است. تمامی حوزه‎ها مورد نظارت کارشناسان ما قرار می گیرند و دیدگاه دیگر ما این است که در دوره‎های بعدی بعضی حوزه‎ها را از جشنواره حذف و برخی دیگر به این جشنواره اضافه شوند. اختصاص بودجه‌های مناسب و نگاه ویژه به حوزه فیلم کوتاه، پویا نمایی، فیلم بلند نیز در دستور کار این دوره و دوره‌های بعدی ما قرار دارد. نکته حائز اهمیت برای ما نقش حوزه‎های علمیه در برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و ترویج فرهنگ رضوی در بین جامعه از سوی آنهاست.

شیخ ادامه داد: تاکنون با حوزه علمیه قم، بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، حوزه علمیه مشهد، مکتب نرجس و … نشست‌های مشترکی برگزارشده است که امیدواریم دست آورد آن تولیدات علمی جدید باشد و مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

 

گزارشی از حامد دائمی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *