خراسان رضوی 555 نخبه ایثارگر دارد

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: 555 نفر از جامعه ایثارگری استان در اداره امور نخبگان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان عضویت دارند.

عابدین عابدی مقدم افزود: این افراد متشکل از همسران و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و همسران و فرزندان آنان هستند که در 6 انجمن دسته بندی می شوند.

وی گفت: 100 نفر از این افراد که دارای مدرک فوق تخصص پزشکی و پی اچ دی هستند در انجمن متخصصان پزشکی عضوند و 50 تن نیز که اکثر آنان عضو هیات علمی دانشگاه هستند اعضای انجمن متخصصان غیر پزشکی را تشکیل می دهند.

عابدی مقدم اضافه کرد: 115 نفر نیز در انجمن متخصصان حوزوی با سطح تحصیلات خارج فقه و اصول و 130 نفر نیز در قالب انجمن هنرمندان شاهد و ایثارگر فعالیت دارند که در مسابقات هنری در سطوح جهانی و ملی دارای رتبه های برتر هستند.

وی گفت: انجمن نویسندگان اهل قلم شاهد و ایثارگر و انجمن مخترعان ایثارگر به ترتیب با 100 و 60 نفر عضو در حوزه خلق آثار مکتوب فعالیت داشته و یا اختراعاتی را در مراکز معتبر ملی و بین المللی به ثبت رسانده اند.

عابدی مقدم اظهار داشت: امروز سنگر علم بیشتر از هر زمان دیگر به دانشمندان و عالمان در راستای خودکفایی و توسعه همه جانبه کشور نیاز دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: از طرح های تحقیقاتی جامعه ایثارگری که دارای دستاورد علمی مورد تأیید مراکز علمی معتبر باشد حمایت می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *