خراسان رضوی رتبه نخست کشور در حوزه ایثار و شهادت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عامل وفاق، همبستگی و اتحاد درجامعه است و استان خراسان رضوی از حیث کمی و کیفی رتبه نخست کشور در حوزه ایثار و شهادت را دارد.

سید جواد حسینی در نخستین همایش فصلی مشترک شورای معاونان و رؤسای بنیاد شهید و امورایثارگران استان که در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار برگزار شد، افزود: استان خراسان رضوی 17هزار و 87شهید، 48هزار و 370جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: وجود بیش از 33 هزار آزاده در استان نیز از دیگر افتخارات است و بنیاد شهید و امور ایثارگران 306 هزار نفر را در حوزه ایثار و شهادت خدمات رسانی می‌کند که از حیث کمی و نیز کیفیت خدمات رسانیرتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است
حسینی در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع شهدا گفت: هیچ واژه ای قدرت بیان ارزش و جایگاه شهدا را ندارد و زبان از گفتن جایگاه و قدردانی از شهدا قاصر است زیرا هیچ فعالیتی ادای دین به شهدا نمی‌شود.
وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است، گفت: باید در جامعه به ویژه نسل جوان یک اتصال قوی با شهدا و زندگی شهدا ایجاد کنیم زیرا ادامه دادن راه شهدا جامعه را از هر گونه خطرات بیمه میکند و به نوعی فعالیت پیشگیرانه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: برگزاری راهیان نور به مناطق جنگی باعث شد مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان که نسل جدید جامعه هستند با زندگی، اهداف، آرمان و در نهایت با رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا آشنا شوند و یک اتصال بین آنان و شهدا شکل گرفت که این فعالیت جوانان ما را در مقابل بسیاری از خطرات و تهاجم‌های فرهنگی بیمه میکند.
وی تصریح کرد: وقوع شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس مهم ترین رخداد تاریخ ایران در خاورمیانه و جهان است و ما در بهترین برهه زندگی میکنیم زیرا انقلاب اسلامی، شهدا و دوران دفاع مقدس را از نزدیک در زندگی دیده ایم.
حسینی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد و این فرهنگ متعالی باید به شکل ارزشمند و شایسته به نسل‌های بعدی باروش‌های متنوع و متناسب به سن آنان منتقل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: دفاع مقدس گنجینه ای است که باید تمام جامعه از آن بهره مند شوند زیرا بهره مندی از دوران دفاع مقدس تا سال‌ها نیت‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کند
وی با اشاره به اینکه فرهنگ، زندگی و آرمان شهدا باید از دوران کودکی در زندگی دانش آموزان ما نهادینه شود، افزود: فعالیت شهید پژوهی یک امر بسیار ارزشمند بود که با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امورایثاگران خراسان رضوی شکل گرفت و دانش آموزان با زندگی شهدا آشنا شدند و در این بین اثرات بسیار ارزشمندی به جا ماند .
حسینی اظهار کرد: شهدا در بالاترین افق‌ها بیشترین وفاق را در جامعه ایجاد کردند، امروز ما با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید وفاق، همبستگی و اتحاد را در بالاترین سطح جامعه ایجاد کنیم و همه با همسبتگی در راستای اهداف شهدا و فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *