خانه مطبوعات، میز گفت‌وگوی دولت با رسانه‌ها را شکل دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: خانه مطبوعات، میز گفت‌وگوی دولت با رسانه‌ها را شکل دهد.
سید جواد حسینی روز گذشته در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان که در محل استانداری خراسان رضوی صورت گرفت، افزود: راه‌اندازی میز گفت‌وگوی دولت و رسانه‌ها و برگزاری و ساماندهی نشست‌های خبری در این چارچوب می‌تواند نتیجه موثری در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و تعامل بخش‌های مختلف ایفا کند.
وی افزود: 316 رسانه با خطی مشی‌ها و زمینه‌های گوناگون در این استان فعالیت دارند و استان از ظرفیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خوبی برخوردار است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: این استان با 500 خبرنگار؛ قطب دوم رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود.
حسینی با بیان اینکه جهان امروز، جهان رسانه‌هاست، گفت: در واقع رسانه‌ها تعیین کننده روابط حکومت‌ها، اقتصاد و مباحث بین دولت و ملت ، تولید سلامت اجتماعی و ایجاد غنای فرهنگی جامعه هستند به همین دلیل استانداری نیز برای هر اقدام و حمایتی آمادگی دارد.
وی عنوان کرد: دولت باید با تقویت رسانه‌ها در واقع به توسعه و رشد جامعه کمک کند و در این مسیر رسانه‌های همراه و منتقد هر دو باید حضور داشته باشند .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های حوزه رسانه‌ای داشتن تشکل صنفی قوی است افزود : در خراسان رضوی خانه مطبوعات استان طی سال‌های اخیر قوت یافته و می‌تواند نقش موثری در تعاملات رسانه‌ای با بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و مردم ایفا نماید.
حسینی عنوان کرد: این مجموعه به عنوان یک تشکل صنفی در کنار این مباحث و کارکردها می‌تواند زمینه گفت و گو و اطلاع رسانی با بسیاری از مسئولان کشوری و بین المللی را که سالانه به مشهد الرضا (ع) سفر می‌کنند؛ فراهم کند.
وی اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند ظرفیت رسانه‌ای استان را برای معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و شهری که کارکردی بین المللی دارد بر مبنای دیپلماسی رسانه‌ای وجهه همت خود قرار دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: خانه مطبوعات همچنین برای معرفی و ارتقاء ظرفیت رسانه‌های استان باید دستاورد مطبوعات را در قالب جشنواره‌ها ،همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی ارائه دهد .
حسینی با تاکید برضرورت آموزش‌های حرفه‌ای خبرنگاران و ارتقاء سطح علمی‌آنان گفت: خانه مطبوعات بیش از همه باید در حمایت از فعالان این عرصه نقش ایفا کند و استانداری نیز موضوع تعیین مکانی برای خانه مطبوعات را پیگیری می‌کند.
در ادامه این دیدار رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: این استان بعد از تهران قطب رسانه‌ای کشور است و تقریبا همه شهرستان‌های استان دارای هفته نامه یا دوهفته نامه هستند که در اطلاع رسانی و تعامل دوجانبه موثر است.
سید جلال فیاضی افزود: امروز رسانه‌ها به سمت محلی شدن پیش می‌روند و در این میان شهر مشهد و خراسان رضوی از نظر نیروی تخصصی رشد خوبی یافته و ظرفیت‌های قابل توجهی دارد.
وی با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران خوبی در استان وجود دارد، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران استان از نجیب‌ترین فعالان رسانه‌ای کشور از نظر دلبستگی به نظام، انقلاب، رهبری و کشور هستند که با محدودیت‌ها و تنگناهای بسیار تلاش می‌کنند نقش موثر خود را به بهترین شکل ایفا نمایند .
وی عنوان کرد: رسانه‌ها اعم از منتقد و همراه همواره یک فرصت هستند و مسئولان و متولیان امر باید این ظرفیت را فرصتی برای پیشبرد جامعه بدانند و در تعامل با آن در راستای توسعه کشور و استان گام بردارند.
فیاضی افزود: امروز باید دستگاه‌ها به نحو مطلوب از ظرفیت رسانه‌ای استان استفاده کنند و با وجود آنکه ارتباط خوبی بین مسئولان استان و رسانه‌ها وجود دارد اما باز هم گلایه‌هایی درمورد نحوه و میزان این تعاملات وجود دارد.
وی با اشاره به گذشت بیش از 16 سال از تاسیس خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: خانه مطبوعات استان هنوز خانه ندارد و در این راستا نیاز به حمایت و مساعدت جدی استانداری و مسئولان استان است. بسیاری از امور را می‌شود به خانه مطبوعات استان واگذار کرد و در این راستا این خانه ظرفیت برگزاری همایش‌ها و ایجاد ستادهای اطلاع رسانی را در سطح مشهد و استان دارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *