جشن مشترک ملیت‎های مختلف در دهه کرامت

همزمان با دهه کرامت و در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت رضا(ع)، نخستین جشن مشترک برای ملیت‌های مختلف در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مدیر امور زائرین غیر ایرانی آستان  قدس قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار جشن میلاد ویژه زائران عربی، اردو و آذری زبان به صورت همزمان در حرم مطهر در نظر گرفته شده که این مراسم سه شنبه 10 مرداد در صحن غدیر برگزار می‌شود.
سید محمد جواد‌هاشمی‌نژاد افزود: مداحی به سه زبان، قرائت دعای توسل، مسابقه، قرائت دلنوشته و خاطره زائران را از جمله برنامه‌های این مراسم است. این مراسم از ساعت 21 تا 22:30 در صحن غدیر اجرا می‌شود.
مدیر زائرین غیر ایرانی آستان  قدس رضوی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در این دهه تدارک دیده شده است، افزود: ویژه برنامه‌هایی برای کاروان‌های عرب زبان، اردو زبان و آذری زبان و همچنین کودک و نوجوان به صورت مجزا در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: جشن‌های میلاد ویژه زائران کودک و نوجوان غیر ایرانی در این ایام از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) به مدت ده روز ادامه خواهد داشت.
هاشمی‌نژاد بیان کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت در بازه زمانی 3 تا 13 مرداد، هر شب ساعت 23 از دیگر برنامه‌های ویژه زائرین غیر ایرانی در دهه کرامت خواهد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *