توسعه و تقویت روابط با همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

رییس‌ جمهور، توسعه و تقویت روابط با همسایگان را از اولویتهای سیاست خارجی ایران برشمرد و تاکید کرد که تهران همواره در کنار دولت و ملت دوست و برادر پاکستان خواهد بود و از گسترش همه جانبه روابط با این کشور استقبال می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دیروز در دیدار رییس مجلس سنای پاکستان ،مناسبات تهران – اسلام آباد را برادرانه دانست و گفت: پیوستگی تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، پایه محکمی برای توسعه و ارتقاء سطح همکاری‌ها  با هدف تامین منافع مشترک است.

رییس‌ جمهور،  امنیت را مهم‌ترین مسأله در شرایط کنونی منطقه عنوان کرد و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران،  امنیت پاکستان را در راستای امنیت خود قلمداد می‌کند، بر ضرورت افزایش مشارکت و همکاری‌های دو کشور در راستای افزایش سطح امنیت در منطقه و بویژه در مرزهای مشترک، تأکید کرد.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه ایران و پاکستان عمق استراتژیک برای یکدیگر بشمار می‌آیند، توسعه و پیشرفت دو کشور را حائز اهمیت دانست و آن را عاملی مهم در راستای افزایش امنیت منطقه عنوان کرد.

دکتر روحانی گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله علم و فناوری، مناسبات فرهنگی و دانشگاهی و انرژی است.

رییس‌ جمهور با اشاره به ضرورت اجرای کامل توافقات و قراردادها میان دو کشور، گفت: توسعه روابط بانکی، می‌تواند به افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان کمک کند.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

image_print
30 پاسخ
  1. cerebrozen
    cerebrozen گفته:

    Cerebrozen is an excellent liquid ear health supplement purported to relieve tinnitus and improve mental sharpness, among other benefits. The Cerebrozen supplement is made from a combination of natural ingredients, and customers say they have seen results in their hearing, focus, and memory after taking one or two droppers of the liquid solution daily for a week. https://cerebrozen-try.com/

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *