توانایی تعامل شهردار با دیگر نهادها در مشهد

اين روزها انتخاب شهردار مشهد يكي از سوژه‌هاي داغ رسانه‌اي است. اين انتخاب از آن جهت حساس و حايز اهميت است كه قرار است بعد از ١٤ سال، شهرداري اصلاح‌طلب منصب مديريت شهري دومین کلانشهر ایران را برعهده گيرد؛ شهرداري كه بي‌شك در شرايطي سخت، سكان اداره مشهد را برعهده مي‌گيرد و صد البته با آماجي از سوء مدیریت مدیریت سابق شهری روبه‌رو خواهد بود. شايد به همين دليل باشد كه شوراي شهر پنجم مشهد، از همان روزهاي نخستين بعد از انتخابات، در جلسات غير رسمي خود انتخاب شهردار را در اولويت قرار داده، تلاش مي‌كند تا اواخر مرداد، به اين مسئله خاتمه دهد. اينكه اصولا شهردار آينده مشهد بايد داراي چه ويژگي‌هايي باشد، سوالي است كه پاسخ‌هاي متفاوتي به آن داده مي‌شود. شايد به همين دليل باشد كه هر روز اخبار ضد و نقيض زيادي در مورد گزينه‌هاي مطرح شده براي شهرداري مشهد در فضاي مجازي عنوان مي‌شود. رويه‌اي كه باعث شده تا اين موضوع يعني انتخاب شهردار به يكي از بحث‌هاي چالش برانگيز و حساس مديريت شهري كنوني بدل شود. همين دلايل كافي بوده تا پاي صحبت دو تن از فعالین سیاسی اصلاح طلب مشهد در مورد معیارهای انتخاب شهردار بنشينيم و شنونده پاسخ‌هاي‌شان در این خصوص باشيم.

رییس دوره ای شورای هماهنگی احزاب اصلاحات خراسان رضوی با بیان اینکه شهر مشهد دارای شرایط خاصی است، تصریح کرد: مشهد دارای چهار رکن اساسی شهردار، فرماندار، آستان قدس و امام جمعه است و اگر بخواهیم مبنایی نگاه کنیم در اصل ارکان دیگری مانند قوه قضاییه دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: شرایط مشهد یک شرایط استثنایی است و با توجه به اینکه مشهد کلان شهر و پایتخت معنوی است باید تمامی موارد را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: شهردار باید پرانرژی و توانایی باشد همچنین شهر را بشناسد و از قدرت مدیریتی بالایی برخوردار باشد.

میرزاده در خصوص درباره ی جوان گرایی شهردار مشهد اظهار کرد: باید ذکر کنم که در این لیست منتخبین شهردار، چندین جوان هستند که در سطح خودشان عملکرد خوبی دارند. ما باید جوانان را در سمت بخصوص به خود استفاده کنیم و در شهرداری به نیروی با تجربه نیاز داریم و بنظرم این عرصه را بخصوص برای جوانان مناسب نمی دانم.

وی خاطر نشان کرد: باید فردی انتخاب شود که دارای قدرت تعامل با اهرم های قدرت در را داشته باشد و در مجموع فردی باشد که بتواند شهر مشهد را نجات دهد.

 

انتظارات بالای مردم مدیریت شهری آینده

مصطفی درایتی، مشاور رییس جمهور اصلاحات در خصوص معیارهای لازم برای شهرداری مشهد گفت: ازسویی مردم شهر با شور و علاقه ی وصف ناپذیری به لیست امید رای دادند و این باعث شده است که انتظارات زیادی از مدیریت شهری داشته باشند.

وی افزود: طبیعتا منتخبین شهرداری مشهد که توسط اعضای شورای شهر برگزیده شده اند دارای شرایط لازم برای سمت شهرداری مشهد را دارند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه مشهد شهری ست که هر ساله خیل عظیم مشتاقان زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) به این شهر مشرف می شوند، افزود: بالتبع این حجم ورود مسافر به مشهد، باید انبوهی از خدمات به مجاورین و زائران ارائه شود و این مستلزم آن است، شهردار مشهد فردی باشد که توان اجرایی بالایی داشته باشد تا امور شهر را به نحو احسن اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: شهر مشهد نیاز به شهرداری دارد که دارای وجهه ملی باشد تا بتواند در مسایلی که مربوط به ارتباطات با نهادهای دیگر است با قدرت انجام وظیفه کند.

 

 

گزارشی از سیدمهرداد امیرکلالی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *