تحریم‌های‌آمریکا، مخرب اجرای‌برجام است

رییس‌ جمهور در دیدار مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای توسعه مناسبات با اتحادیه اروپا قایل نیست، ابراز امیدواری کرد که در دولت دوازدهم شاهد استحکام برجام ، افزایش مناسبات با اتحادیه اروپا و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو طرف باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دیروز در دیدار «فدریکا موگرینی» با خوش‌آمدگویی به وی برای حضور در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: ایران و اتحادیه اروپا طی چهار سال گذشته گام‌های مثبت و مهمی را در راستای توسعه روابط و همکاری ها برداشته اند که این مناسبات در شرایطی که نقاط مختلف جهان بویژه منطقه خاورمیانه با نگرانی‌ها، تنش‌ها و مشکلات فراوان و پیچیده‌ای مواجه است، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

رییس جمهور برجام و توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ را کلیدی مهم در راستای ثبات منطقه و توسعه مناسبات ایران با سایر کشورهای جهان برشمرد و افزود: اتحادیه اروپا به خوبی در به ثمر رسیدن برجام نقش آفرینی کرد و امروز  نیز همه طرف‌ها برای حراست از این توافق که با زحمت فراوان به دست آمده، وظیفه سنگینی برعهده دارند.

رییس جمهور حضور نمایندگانی از اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رییس جمهور ایران را به معنای اراده مستحکم ایران و اروپا برای توسعه مناسبات همه جانبه برشمرد و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به اجرای برجام متعهد و پایبند است و تا زمانی که طرف مقابل آن را نقض نکند، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

رییس جمهور افزود: مناسبات ایران و اتحادیه اروپا طی ۴ سال اخیر، پیشرفت خوبی داشته اما هنوز به نقطه مورد انتظاری که در برجام بر آن تأکید شده، نرسیده است و لذا باید تحرک بیشتری در روابط ایجاد شود.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *