بیش از 100 زائر پیاده وارد مشهد شده است

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: تاکنون بیش از 100 نفر به صورت کاروان‌های کوچک از شهرهای خراسان رضوی در قالب کاروان زائران پیاده وارد مشهد شدند.

حسین رضایی افزود: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای پذیرایی از زائران پیاده در طول محورهای منتهی به مشهد در حال حاضر وجود ندارد، تلاش شده زائران در مسیر نیشابور متمرکز شوند که بخشی از راه به صورت گذر راه اختصاصی زائران پیاده در نظر گرفته شده.

رضایی اضافه کرد: در این راستا به منظور خدمات دهی به زائران هشت ایستگاه ثابت خدمات رسانی در مسیر نیشابور و 3 ایستگاه در مسیرهای چناران به مشهد، سرخس به مشهد و فریمان به مشهد به صورت ثابت با هماهنگی در زمان ورود کاروان‌های زیارتی از آنان پذیرائی خواهند کرد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: کاروان زیارتی بیت‌الرضا بافق یزد که دهم تیرماه امسال حرکت خود را پس از زیارت امام زاده عبدالله بافق با 170 نفر آغاز کرده است با عبور از شهرهای استان یزد و خراسان جنوبی وارد استان خراسان رضوی شد.

وی با اشاره به اینکه این کاروان سفر خود را به نام سفیر امام حسین(ع)، حضرت مسلم بن عقیل نامگذاری کرده‌اند افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این کاروان سوم مردادماه در مشهد خواهد بود.

رضایی یادآور شد: همچنین کاروان 150 نفره از بانوان فریمانی برای چهارمین سال پیاپی 11 مرداد ماه سفر زیارتی خود را به مشهد آغاز می‌کنند.

وی عنوان کرد: طبق اطلاع واصله از شهرهای گناباد، تربت حیدریه، علی‌آباد کتول، گرکان و سرخس کاروان‌هایی به قصد زیارت مرقد منور امام هشتم(ع) در دهه کرامت به صورت پیاده راهی مشهد می‌شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) با بیان اینکه در دهه کرامت سال قبل هفت هزار و 260 زائر پیاده به مشهد وارد شدند، یادآور شد: جمعیت خدمتگزاران تلاش می‌کند برای اقامت یک تا سه روزه این کاروان‌ها با کمک خیران و آموزش و پرورش مکان‌هایی نزدیک به حرم فراهم نموده و زائران عزیز از غذای متبرک حضرت در یک وعده غدائی بهره مند شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *