بزرگداشت آیت‌الله اسلامی در سبزوار برگزار می‌شود

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری از برگزاری نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی سبزواری خطیب، مبارز و موسس مدارس تعلیمات اسلامی در سبزوار خبر داد.

آیت الله حسن عالمی در دیدار با امام جمعه سبزوار و امام جمعه موقت اصفهان افزود: برگزاری همایش نکوداشت بزرگان و عالمان دین در راستای حفظ ارزشهای اسلامی و هدایتگری نسل جوان است و شرح حال بزرگان و مفاخر و یادواره گرفتن برای آنها جهت بهره از سیره زندگی در راستای زندگی توحیدی است.

وی گفت: آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی عالمی خستگی ناپذیر و ژرف اندیش بود که نسل جوان باید از برجستگی‌های زندگی وی درس بگیرد و در این راستا کنگره نکوداشت این شخصیت برجسته در سبزوار برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم نیز امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد : شیخ عباسعلی اسلامی روحانی برجسته سبزواری و موسس جامعه تعلیمات اسلامی در عصر خفقان پهلوی بود که می‌تواند برای مبلّغان دینی و نسل جوان کشور الگوی بی نظیری باشد.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر، آیت الله اسلامی را یکی از بزرگترین عناصرانقلابی فرهنگی دوره حکومت طاغوت خواند و افزود: وی با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها با اراده و پشتکار تعداد ۱۸۳ مدرسه را در دوران پهلوی تاسیس کرده است.

حجت الاسلام مقیسه امام جمعه سبزوار نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سبزوار از مهدهای علم و دانش و زادگاه مشاهیر و عالمان بزرگ است، گفت: برگزاری مراسم نکوداشت عالمان وشخصیت‌های دینی ضرورت زیادی برای زنده نگه داشتن مجاهدت‌های علمی آن‌ها و آشنا نمودن جوانان به معارف دینی است.

گفتنی است کنگره نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سه محورعلمی پژوهشی، آئین شعرحماسی انقلاب و نمایشگاه بیداری اسلامی در آذر ماه ۹۶ به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می‌شود.​

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *