برگزاری همایش بین المللی فرآورده های حلال در مشهد مقدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای رویداد مشهد ۲۰۱۷ اولین همایش بین المللی فرآورده های حلال از ۲۲ لغایت ۲۴ آذر ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
سید جواد حسینی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرآورده های حلال گفت: در راستای مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بیش از ۱۸۰ رویداد بین المللی طراحی شده است که همایش بین المللی  فرآورده‌های حلال یکی از این رویداد ها می باشد.
وی افزود: این همایش با رویکرد فقهی، پژوهش و فناوری و اقتصادی در حوزه فراورده های حلال و با مشارکت پژوهشگران دانشگاهی، حوزوی، مراکز تحقیقاتی، واحدهای تولیدی و سایر نهادهای مرتبط با موضوع برگزار خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: هدف این همایش علمی بررسی مسائل و خلاءهای پژوهشی در حوزه غذا، دارو، فرآورده های آرایشی بهداشتی و پوشاک حلال در سه محور شریعت، پژوهش و فناوری و اقتصاد است.
معاون استاندار در ادامه گفت: اهمیت مسأله استفاده از حلال و آثار آن بر زندگی مادی و معنوی مؤمنان و ابعاد فقهی و دینی آن از یک سو و ضرورت بهره گیری از پژوهش ها و فناوری های نوین در تولید و نظارت فرآورده های حلال از سوی دیگر از اهداف برگزاری این همایش بین المللی می باشد.
وی تصریح کرد: توسعه صادرات و واردات محصولات متعدد با برچسب حلال در حوزه تجارت بین الملل و اقتصاد و همچنین سرمایه قابل توجه در گردش در این حوزه در سطح بین المللی از دیگر اهداف این همایش می باشد.
حسینی افزود : برگزاری  این همایش  بر اساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذای استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *