برخی در جریان اصولگرایی دچار خودحق پنداری شده‌اند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی گفت: ادبیات، شیوه ها و ساختارها در جریان اصولگرایی باید مورد بازنگری قرار بگیرد.
سید جلال فیاضی با اشاره به نتیجه دو انتخابات اخیر بیان کرد: گفتمان اصولگرایی کاملا واضح و روشن است ولی شیوه‌ها، برنامه‌ها و ادبیات این جریان می بایست مورد بازنگری قراربگیرد و شاهد این هستیم که انتخابات‌های اخیر این ضرورت را به ما گوش زد کردند.

وی با بیان این مطلب که نحله‌های فکری و گروه‌های مختلف درون جریان اصولگرایی حداقل در ادبیات و شیوه ها تفاوت جدی با یکدیگر دارند، اظهار کرد: برخی از گروه های سیاسی براساس ادبیات خاص خود روش هایی را انتخاب می کنند که ممکن است مورد پسند جریانات دیگر نباشد و استفاده از برخی هنرمندان یکی از همین موارد است.
فیاضی ادامه داد: البته می بایست ما رویکرد ایجابی نسبت به تمام گروه ها بویژه هنرمندان و اقشار فرهیخته جامعه داشته باشیم و این فرآیند مثبتی است اما این که روی یک فردی که سابقه نامطلوبی داشته و اکنون هم رفتارهای نامطلوبی از خود نشان می دهد تمرکز کنیم، شایسته نیست.
وی افزود: این تمرکز روی یک فرد نامطلوب به هیچ وجه بازنگری در جریان اصولگرایی یا “نواصولگرایی” نیست و نوعی شیوه منفعلانه است و می بایست جریان اصولگرا ادبیات و رفتار خودش را نسبت به مسائل کشور تغییر دهد.
این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: گفتمان سلبی در ارتباط با مسائل فرهنگی قطعا پاسخگو نیست و باید یک گفتمان ایجابی وجود داشته باشد، گفتمان ایجابی هم به معنای عدول از اصول و ارزش ها نیست بلکه به روز کردن ادبیات و گفتار است، اگر در این زمینه می خواهیم به سمت هنرمندان برویم حداقل از بین پیامبران جرجیس را انتخاب نکنیم و افراد نامطلوب را حلوا حلوا نکنیم.
وی بااشاره به درگذشت برخی بزرگان جریان اصولگرایی همچون آیت الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی بیان کرد: متاسفانه برخی بزرگان این جریان دار فانی را وداع گفتند و برخی چهره ها و شخصیت های این جریان مانند حجت الاسلام ناطق نوری، علی لاریجانی و بزرگان دیگر مورد بی‌مهری برخی گروه‌های درون جریان اصولگرایی قرار گرفتند و این ها باعث بحران هدایت و رهبری در جریان اصولگرایی شد.
فیاضی افزود: متاسفانه برخی از افراد در درون جریان اصولگرا دچار «خودحق پنداری» شده اند و معقتدند که هرچه آن ها می گویند حق است و تفکرات دیگر جز تفکر خود را بر نمی تابند، این شیوه می بایست حتما مورد بازنگری قرار بگیرد و اگر این افراد همچنان بر شیوه خود حق پنداری شان در درون جریان اصولگرایی اصرار ورزیدند، می بایست بدنه جریان اصولگرا راه خودش را از این افراد جدا کرده و آن ها را با نگاه خود تنها بگذارد، چرا که اصول جریان اصولگرایی با این رفتارهای تهاجمی در یک نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی نسبتی ندارد و اگر جریانی در این نظام قصد دارد تاثیرگذاری داشته باشد، می بایست بتواند ارتباط سازنده با مردم و همه ی نخبگان برقرار کرده و با این نگاه، ادبیات، شیوه ها و ساختار خودش را مورد بازنگری قرار دهد.رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی عنوان کرد: می بایست نظام رقابت سیاسی در کشور به سمت احزاب شناسنامه دار، بالغ ،فراگیرو دارای شناسنامه برود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *