برجام شرایط مناسبی برای ارتقاء روابط اقتصادی ایران و کشورهای اروپایی فراهم کرد

رییس جمهور در دیدار رییس مجلس سنای اسپانیا، روابط تهران – مادرید را دیرینه و همواره دوستانه توصیف کرد و گفت: پس از اجرای برجام شرایط مناسب‌تری برای ارتقاء روابط اقتصادی ایران و کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا ایجاد و باعث شده در این دوره زمانی، ارتباطات اقتصادی ایران و اروپا به میزان قابل توتجهی افزایش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دیروز در دیدار پییو گارسیا اسکودرو گفت: اتحادیه اروپا در اجرای توافق برجام نقش مؤثری ایفا کرد و تاکنون نیز برای حفظ برجام علیرغم کارشکنی‌هایی که آمریکایی‌ها دارند، مواضع قابل قبولی داشته است.

دکتر روحانی با بیان اینکه برجام دو مسأله ناحق و نادرست را از پیش‌رو برداشت، اظهار داشت: برجام در گام اول تصور و توهم نادرستی مبنی بر اینکه ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خود مخفیانه به دنبال ساخت بمب بوده است را برطرف کرد و در گام دوم تحریم‌های ظالمانه، ضد قواعد حقوق بشری و مقررات بین‌المللی را که به ضرر همه بود، برداشت.

رییس‌ جمهور تصریح کرد: برجام این موانع را از پیش رو برداشت و به همین دلیل این توافق را برد – برد و به نفع همه می‌دانیم. برجام زمینه مساعدی برای توسعه روابط ایران با کشورهای دوست ایجاد کرده و ایران و اسپانیا به عنوان دو کشور دوست باید بیشترین بهره را از این توافق به نفع ملت‌های خود ببرند.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *