انتقال ۲۰ مصدوم حادثه تروریستی هرات به تایباد

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پی وقوع حادثه تروریستی در هرات افغانستان، ۲۰ مصدوم این سانحه برای ادامه درمان به بیمارستان تایباد منتقل می شوند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انتقال مصدومان حادثه تروریستی از هرات به تایباد افزود: به منظور انتقال مصدومان حادثه تروریستی هرات، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۵ دستگاه آمبولانس ۱۱۵و سه دستگاه آمبولانس هلال احمر در نقطه صفر مرزی مستقر شدند و تا کنون ۱۶ نفر از این مصدومان به بیمارستان تایباد منتقل شدند.

دکتر رضا وفایی نژاد با اشاره به اینکه ارائه خدمات به مصدومان با همکاری دانشکده های تربت حیدریه، نیشابور، تربت جام، شبکه های بهداشت و درمان فریمان و تایباد  و هلال احمر انجام می‌شود افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب، ۱۵ تکنسین اورژانس ۱۱۵، پزشکان جراح و و پرستاران در منطقه مستقر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: مصدومان در حال انتقال به بیمارستان تایباد است و بیمارستان ارتش تربت‌جام نیز برای بستری مصدومان اعلام آمادگی نموده است. مصدومان در صورت نیاز به خدمات تخصصی به بیمارستان های امدادی و شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل می شوند و بر این اساس نخستین مصدوم با خونریزی مغزی به بیمارستان امدادی مشهد اعزام شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *