اما و اگرهای نمایندگان استان درخصوص رای اعتماد به کابینه

برنامه های دقیق وزیر آموزش‌وپرورش باعث شد نظرم نسبت به او تغییر کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برنامه های دقیق و مدون سیدمحمد بطحایی را دلیل رای دادن به این گزینه و تغییر دیدگاهش دانست.

عبدالله حاتمیان در گفت وگو با صبح امروز، در مورد معرفی سیدمحمد بطحایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزشوپرورش، اظهار کرد: در اوایل معرفی بطحایی برای وزارت بزرگ آموزش و پرورش دید مثبتی نداشتم اما اکنون با مطالعه برنامه های او و سوالاتی که از نمایندگان دیگر داشتم، بطحایی را نزدیک به خواسته های فرهنگیان می دانم و نظرم نسبت به او تغییر کرد.

وی ادامه داد: وضعیت امروز بطحایی نسبت به گذشته خیلی خوب است و می توان قاطعانه گفت موضوعی که در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود آمده، هیچ ارتباطی به او نداشته است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بطحایی عضو حقیقی صندوق ذخیره فرهنگیان نبوده است، افزود: بطحایی در جلسات تشکیل شده صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان نماینده وزارت آموزش و پرورش حضور داشته و هیچ چیزی از این صندوق دریافت نکرده است.

حاتمیان اضافه کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته بطحایی از پاک ترین افراد به شمار می رود سوابق بطحایی در کارنامه او نشان می دهد که در آموزش و پرورش زحمات زیادی کشیده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با نمایندگان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات که صحبت کردم، موافق وزارت این گزینه بودند که از بدنه آموزش و پرورش است و درد این وزارت خانه را به خوبی می داند.

وی اشاره کرد: آموزش و پرورش یک فضای بسیار وسیع است که با افراد مختلف ارتباط دارد، بطحایی باید بتواند سکاندار خوبی برای ادامه راه این کشتی بزرگ باشد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای برآورده شدن خواسته های فرهنگیان کار کردن در این وزارت خانه سخت است، تصریح کرد: بطحایی باید تفکر ساختاری و کاربردی داشته باشد و با تعامل چالش های پیش رو را برطرف کند.

 

رشد اقتصادی باید در زندگی مردم احساس شود

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت ، درخصوص وزرا پیشنهادی برای حضور در تیم اقتصادی کابینه دولت دوازدهم، اظهار داشت: هر وزیر چند شاخصه مهم دارد که اولین آن تخصص و سابقه است که آیا فرد این تخصص، سابقه، را برای برعهده گرفتن این پست حساس و کلیدی را دارد یا خیر.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی  با بیان اینکه نکته بعدی برای تصدی وزارت روحیه کار و انقلابی‌گری است، گفت: بسیاری از افراد متخصص، با تجربه، با سواد و پیشینه هستند که ممکن است روحیه کار و انقلابی‌گری را نداشته باشد.

وی در خصوص اولویت‌های وزیر نیروی دولت دوازدهم، اظهار داشت: وزیر نیروی دولت دروازدهم باید تامین آب مورد نیاز برای شرب و صنعت کشور، مهار آب‌های مرزی، مدیریت تولید نیروهای پاک در کشور و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش را در اولویت خود قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص آقای کرباسیان به‌عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار داشت: ایشان بیشتر در حوزه بازرگانی، معیشتی و اقتصاد خرد فعالیت داشته است به نظر من گام‎‌های اساسی و بزرگی را که لازم بود در حوزه اقتصاد کلان مخصوصا در زمینه کنترل تورم آقای طیب‌نیا به‌خوبی برداشت الان زمان آن رسیده است در حوزه معیشت و خرد گام‌های برداشته شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس در خصوص اولویت‌های وزیر آینده اقتصاد، با بیان اینکه اقتصاد کشور باید به‌گونه‌ای طراحی و هدایت شود تا این رشد اقتصادی که از منفی 6 به مثبت 5 رسیده است در زندگی مردم احساس شود، اظهار داشت: مردم از جهت معیشت تحت فشار قرار دارند و مقام معظم رهبری دغدغه معیشت مردم را دارند، اصلی ‌ترین اولویت باید ارتقا  سطح معیشت مردم باشد.

وی ادامه داد: وزیر صنعت باید توانایی استفاده از افرادی که در حوزه صنعت فکر، ایده و خلاقیت داشته باشد در بخش صنعت بسیار ضعیف است، آقای نعمت‌زاده یکی از وزرای ضعیف کابینه دولت آقای روحانی بود و نمره‌ای در حد نمره آقای چیت‌چیان دریافت می‌کند.

رحیمی جهان‌آبادی در خصوص انتخاب مجدد آقای زنگنه برای وزارت نفت، اظهار داشت: آقای زنگنه از مدیران موفق کشور است و توانست طلسم رکود در حوزه نفت و گاز را بشکند،جذب سرمایه‌گذاری خارجی کند، سهمیه ایران از اپک را باز پس‌گیری کند، فضای تنش آلود اوپک را علی‌رغم تمام چالش‌های کشور با عربستان سعودی فضا را مدیریت کرد و برای اولین بار در حوزه گازی مشترک با قطر اضافه برداشت داریم در حالی که طی این سال‌ها شرایط به این‌صورت نبود و روزان ضرر و زیان فراوانی را متحمل می‌شدیم.

وی همچنین در خصوص انتخاب مجدد آقای حجتی، اظهار داشت: آقای حجتی از دیدگاه من در دولت یازدهم ضعیف عمل کرد و جزء وزرا ضعیف بود در حوزه گندم پول کشاورزان داده نشده است و در کنار این مسئله طرحی ریخته شده که برخی گندم وارد می‌کنند و به وزارت جهاد و کشاورزی می‌فروشند، خیلی از گندم‌های تولید شده به نحو مطلوب نگهداری نشده‌اند و خیلی از محصولات که می‌توانستند صادر شوند کیفیت و کمیت آنها کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص انتخاب آقای آذری جهرمی، اظهار داشت: آذری ‌جهرمی جوانی است که برپایه شایستگی‌های خود رشد کرده و نسبت به انقلاب و ارزش‌های انقلاب پایبند است باسوابقی که دارد می‌تواند یکی از مدیران موفق باشد اما به حمایت، تیم قوی و با سابقه نیاز دارد و اگر تیم قوی کنا او نباشد نمی‌تواند مووفق عمل کند.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسامی نسبت آقای جهرمی دغدغه دارند، اما من فکر می‌کنم انسان شایسته‌ای است و می‌تواند موفق عمل کند، افزود: یکی از بهترین وزرای کابینه یازدهم آقای واعظی بود و در حوزه زیرساخت‌ها، گسترش اینترنت، گسترش شبکه‌های فیبر نوری و گسترش پوشش آنتن‌های موبایل دوران طلایی را ساخت و نمره خوب و عالی دریافت می‌کند.

رحیمی جهان آبادی با تاکید بر اینکه البته در کارنامه آقای آخوندی نقاط ضعفی مانند حادثه قطار تبریز وجود دارد اما اگر نمره عالی دریافت نکند نمره خوب دریافت می‌کند، بیان کرد: اولویت‌های وزیر آینده باید گسترش شبکه ریلی مخصوصا در شرق باشد، در شرق کشور برای اتصال به گمرک دوقارون و اتصال مشهد به سیستان و بلوچستان ریل ایمن وجود ندارد و این شبکه ریلی باید به‌صورت گسترده رشد پیدا کند.

 

ادارات اطلاعات شهرستان‌ها در ۴ سال گذشته تابع سیاست عمومی وزارتخانه نبوده‌اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تایید عملکرد و برنامه های علوی در وزارت اطلاعات، گفت: در سطوح شهرستانی ادارات اطلاعات، تابع سیاست عمومی وزارت اطلاعات در طول ۴ سال گذشته نبوده‌اند.

هادی شوشتری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ارزیابی از وضعیت سید محمود علوی به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات و اولویت های این وزارتخانه، اظهار داشت: وزارت اطلاعات به عنوان یکی از وزارتخانه های حاکمیتی و امنیتی طبیعتا در تامین امنیت پایدار میان مدت و بلند مدت نقش فوق العاده ای دارد و وزیر اطلاعات عضو شورایعالی امنیت ملی است و در شورای امنیت کشور نیز نقش فزاینده ای دارد.

نماینده مردم قوچان وفاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سطوح استانی و شهرستانی یعنی در شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها مدیران کل اطلاعات و روسای ادارات اطلاعات شهرستان‌ها به موجب ساختار و تشکیلات شورای امنیت کشور یعنی  قانون راجع به وظایف و تشکیلات شورای امنیت کشور عضو رسمی و عضو دایمی هستند، بیان کرد: بنابراین نقش وزارت اطلاعات در تامین امنیت پایدار نقش قابل توجه‌ای است.

وی افزود: در یک نگاه کلی و ارزیابی اجمالی از عملکرد علوی وزیر اطلاعات به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی می‌توانم بگویم، وزیر اطلاعات در دولت یازدهم عملکرد خوبی داشته و توانسته انتظاراتی که از وزارت اطلاعات هست را محقق کند.

شوشتری با بیان اینکه با همه این شرایط به سطوح پایین تر وزارت اطلاعات نقد وارد است، متذکر شد: در سطوح شهرستانی ادارات اطلاعات، تابع سیاست عمومی وزارت اطلاعات در طول 4 سال گذشته نبوده اند ولی کلیت عملکرد آقای علوی خوب بوده و من نیز به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مدافع برنامه های وی هستم.

 

 

گزارشی از سیدمهرداد امیرکلالی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *