افزایش 2 برابری تسهیلات مسکن برای مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال 900 میلیارد تومان اعتبار برای  بخش مسکن مددجویان تخصیص یافت که  نسبت به سال گذشته 2 برابرافزایش دارد.

پرویز فتاح در حاشیه سفر خود به سبزوار با بیان اینکه جدی ترترین دغدغه کمیته امداد مسکن مددجویان است، اظهار کرد: اعتبارات مسکن از 65 میلیارد تومان در سال 93 به 200 میلیارد در سال 94 و 450 میلیارد تومان در سال 95 افزایش یافت.

وی افزود: رویکرد دیگر کمیته امداد  توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان و خارج شدن آنها از چرخه حمایتی این نهاد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در این راستا امسال 2 هزارو 100 میلیارد تومان اعتبارات تسهیلات بانکی به  کمیته امداد تخصیص یافت که نسبت به پارسال 2 برابر رشد دارد. صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نیز پارسال با اخذ مجوز از بانک مرکزی برای پرداخت وام های قرض الحسنه  کارگشایی و ضروری با کارمزد سه درصد به مددجویان امداد و نیازمندان راه اندازی شد.

وی گفت: شعبات صندوق قرض الحسنه امداد  تنها در  مراکز استانها دایر است و جهت کاهش هزینه ها و نیروی انسانی بصورت الکترونیکی اداره می شود. کمیته امداد نهال انقلابی است که با کار جهادی و روحیه انقلابیفارغ از جناح بندی سیاسی با همدلی و وفاق و مشارکت خیرین در پی افزایش اعتماد عمومی مردم  خدمت به محرومان جامعه است. در راستای توانمندسازی مددجویان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت نیرو نیروگاه خورشیدی خانگی ایجاد می شود تا علاوه بر تامین برق منجر به خودکفایی مددجویان شود.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط  برای هر 400 مددجو یک نیروی مددکار است گفت: در سبزوار به تعداد 850 مددجو یک نیروی مددکار وجود دارد است که  این معضل باید حل شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *