ارزان شدن؛ راه حضور در سفره!

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور نیازمند افزایش تولید با نرخ ارزان هستیم تا بتوان نرخ ماهی را در بازار همسو با شرایط اقتصادی تمام طبقات جامعه تعیین کرد.

عبدالله حاتمیان افزود: با خودکفایی در تولید آبزیان دریایی علاوه بر ممانعت از خروج ارز از کشور می‌توان برای بسیاری افراد نیز اشتغال زایی ایجادکرد.

 

خداحافظی با ماهی خارجی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درباره وضعیت تولید آبزیان درکشور گفت: خداحافظی با واردات ماهی با حضور شرکت های دانش بنیان عملیاتی می‌شود. از طرفی سرمایه گذاری در تولید ماهی ارزان قیمت با نظارت تولید درفضای بسته از جمله استخر و پروش ماهی در قفس می‌تواند ما را از واردات ماهی بی نیاز کند و ارز آوری به کشور را نیز با صادرات ماهی رقم بزند.

حاتمیان افزود: با خودکفایی در تولید آبزیان دریایی علاوه برجلوگیری از واردات آبزیان دریایی می‌توان برای بسیاری افراد اشتغال زایی کرد.

وی ادامه داد: برای افزایش عرضه آبزیان دریایی باید سرمایه گذاری بر روی گونه های ارزان قیمت ماهی در اولویت قرار بگیرد و از همین رو در این راستا می‌توان  از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه رفع مشکلات زیستی ماهی تیلا پیا با پرورش این نوع از آبزیان در فضای بسته عملیاتی می‌شود، یادآورشد: افزایش سرانه ماهی نیازمند تطبیق نرخ ماهی با قدرت اقتصادی اقشارکم‌ در‌آمد جامعه است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *