ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت از طریق دانشگاه فرهنگیان میسر است

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، کمیسیون دانشجویی استان برگزار شد.
سید جواد حسینی گفت: امروزه معلمان عامل اصلی رقم خوردن دنیای آینده هستند و پرورش معلمان فقط باید از طریق دانشگاه  فرهنگیان صورت گیرد.
وی افزود: پذیرش دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان از دو راه برگزاری آزمون استخدامی و سپس آموزش یکساله پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان و همچنین  ورود پذیرفته شدگان کنکور سراسری  به دانشگاه فرهنگیان ممکن است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت از طریق تربیت معلمان نخبه در دانشگاه فرهنگیان میسر است.
حسینی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسمات مختلف در دانشگاه ها گفت: برگزاری هرگونه مراسمی در دانشگاه باید با مجوز مراجع قانونی دانشگاه صورت گیرد و این که عده ای در دانشگاه به هر دلیلی مراسم و برنامه های قانونی  را برهم بزنند و یا به صورت غیر قانونی و بدون مجوز، مراسم برپا کنند به هیچ وجه پذیرفته شده نیست.
وی افزود : اگر با این گونه اقدامات هنجار شکنانه برخورد نشود تبدیل به یادگیری اجتماعی شده و  دوباره و دوباره تکرار می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد : باید این اقدامات غیر قانونی در محیط دانشگاه در کمیسیون تخلفات داشنجویی مطرح و مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
حسینی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی بیش و پیش از هر چیزی به سرمایه های اجتماعی نیاز دارد ، گفت :  باید در حفظ سرمایه های اجتماعی بویژه در دانشگاه ها کوشا باشیم و با ایجاد شور و نشاط در محیط های دانشجویی به ارتقای سرمایه اجتماعی کمک نمائیم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود : امروز ما بعنوان مسئول در نظام اسلامی باید برای خدمت به مردم از همدیگر گوی سبقت را برباییم نه برای قدرت و قدرت نمایی مسابقه دهیم .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ما نیامده ایم قدرت نمایی کنیم انقلاب اسلامی به ما برای خدمت به مردم و نظام و تقویت آموزه های دینی آن موقعیتی به ما داده و باید از ان حداکثر بهره گرفته شود و در حوزه دانشگاه هم به گونه ای عمل نشود که مسائل آن منجر به تضعیف سرمایه های اجتماعی شود.
حسینی در ادامه همچنین رویکردی که دانشگاه ها در همایش های سیاسی بویژه قبل از ایام انتخابات داشتند را مطلوب خواند و گفت: عمده این برنامه ها در قالب مناظره برگزار شد جنانکه فقط در دانشگاه های مشهد 81 مناظره انجام شد که عمده آنها بدون کمترین مشکلی برگزار شد.
وی با قدردانی از عملکرد دانشگاه ها  در بحث انتخابات اظهار کرد : این مجموعه هم در تامین برخی اماکن و تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز انتخابات کمک موثری داشتند و از سوی دیگر فضای رقابتی مشارکتی را ایجاد کردند و جو نسبتا مناسبی برای ایجاد رقابت و هیجان مثبت انتخاباتی فراهم نمودند.
حسینی تصریح کرد:  در واقع دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی توانستند این رویکرد و رفتارها را در مردم به کنترل ومدیریت وتوانمندسازی برساند و این شرایط نشانگر آن است که مردم به بلوغی سیاسی رسیده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد :  این بلوغ را بیش از هر بخش دیگری مدیون دانشگاه ها و جامعه پذیری سیاسی هستیم .
حسینی در ادامه جلسه با تاکید بر حل مشکلات خوابگاه های دانشجویی بویژه خوابگاه های خودگردان، گفت: اکثریت خانواده ها  ترجیح می دهند فرزندان دانشجوی آنان در خوابگاه ها سکونت داشته باشند و این بدلیل  محیط امن و کنترل شده خوابگاه ها می باشد.
وی افزود: مسائل و مشکلات پیش روی خوابگاهی خودگران در کارگروه ویژه این خوابگاه ها باید طرح شده و در صورت ضرورت به کمسیون دانشجویی منتقل گردد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: از طریق برگزاری جلسات مشترک با  دستگاه های خدمات رسان  نظیر شرکت آب، برق و گاز و ظرفیت های قانونی این دستگاه ها می توان هزینه های خوابگاه داری را در حد امکان کاهش داد.
حسینی گفت: مدیران خوابگاه های خودگران  باید کیفیت زیست در خوابگاه ها را از طرق مختلف افزایش داده تا این خوابگاه ها مورد استقبال دانشجویان قرار گیرد.
وی افزود: مهمترین ویژگی مثبت خوابگاه ها وجود امنیت در آن است که از طریق برگزاری جلسات با دستگاه های امنیت ساز  می توان امنیت خوابگاه ها را ارتقاء داد.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *