اتحادیه انجمن‌های اسلامی به بازخوانی تشکیلاتی می پردازد

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: این تشکل در آستانه دهه پنجم عمر خود و با نگاه به 40 سال گذشته فعالیتش به بازخوانی و بازبینی تشکیلاتی می پردازد.

حامد علامتی، چهارشنبه در گردهمایی سالانه و مراسم تحلیف مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس خراسان رضوی، یادواره شهید سیدجواد سیدی در مشهد افزود: 2 ماموریت این تشکل که از سال 1358 با دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی شکل گرفت، نیروسازی و جریان سازی است.
وی گفت:‌ باید وضعیت این تشکل به گونه ای باشد که اعضا با حضور در آن و از طریق تزکیه روح و وارستگی اخلاقی به خدا نزدیکتر شوند همچنین حضور در این تشکل باید آگاهی های دینی و اعتقادی اعضا را افزایش دهد.
وی گفت: از ویژگی‌های یک انجمن اسلامی موفق انگیزه های عمیق و درونی اعضا، محوریت اسلام و دستورهای دینی و ولایی در آن، خودسازی، انجام امور به صورت تعاونی و دسته جمعی، استفاده مبتکرانه از هنر و ابزارهای نو، به روز بودن موضوعات پیامها و شعارها، احساس مسئولیت افراد نسبت به رشد یکدیگر، رشد فضیلت‌های اخلاقی در بین اعضا و عضویابی چهره به چهره است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی باید الگویی تمام عیار و در تراز جمهوری اسلامی، چه در ظاهر و چه در باطن باشند.
علیرضا کاظمی افزود: دانش آموزان عضو این تشکل باید هم در صورت و هم در سیرت الگو باشند و اگر این گونه باشد میراث بران طلایه داران قبلی و آینده سازان میهن اسلامی خواهند بود.
وی با بیان اینکه از مشکلات جوانان ما ضعف بنیانهای فکری است گفت: دانش آموزان امروز باید همچون گذشتگان خود در دهه 60 شمسی، بینش فکری خود در حوزه اعتقادات را با تدوین یک سیر مطالعاتی، تقویت و تکمیل کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *