سفر14 میلیون و 800 هزار مسافر به استان در سال جاری

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال 14 میلیون و 800 هزار نفر به استان سفر کرده‌اند.

محمدحسن واحدی با بیان اینکه از ابتدای سال 14 میلیون و 800 هزار نفر به استان سفر کرده‌اند، افزود: باید از این پتانسیل به درستی استفاده شود، از 825 پروژه‌ای که برای برای استان برنامه‌ریزی شده است، 150 پروژه تنها مختص حوزه زیارت است.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که کمیته فرهنگ میزبانی در مشهد تشکیل شده است، عنوان کرد: تنها 4 هزار هیات مذهبی سالانه به مناسبت‌های مختلف به مشهد سفر می‌کنند، باید اشاره کرد که در سامانه جهاد خدمت نیز، 70 هزار نفر شرکت‌ کردند و برخی خانه، وجوه مالی، وسیله نقلیه خود و … را وقف زائران کرده‌اند.
وی به راه‌اندازی رادیو زیارت در آینده نزدیک اشاره و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این رادیو سراسر دنیا آوای زیارت را می‌شنود، کارهای ساختمانی برای ایجاد پایگاه این رادیو انجام گرفته است و اکنون نصب تجهیزات صورت می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: راه‌اندازی شبکه ملی زیارت را نیز در برنامه داریم که با راه‌اندازی این دو، اقدامات فرهنگی اساسی در مشهد صورت می‌گیرد.
وی با بیان این که امام رضا(ع) به همه مسلمانان و نه تنها شیعیان تعلق دارد، افزود: هرساله کاروان‌های زیارتی اهل سنت از شهرستان‌های تایباد و تربت‌جام به مشهد سفر می‌کنند.
واحدی با بیان این که دولت توجه ویژه‌ای به بحث زیارت دارد، گفت: دولت با تشکیل کارگروه ملی زیارت به ریاست معاون رییس جمهور، توجه ویژه خود را به حوزه زیارت نشان داده است و همچنین توسعه گردشگری سلامت در سال 96 در مشهد صورت خواهد گرفت.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *