«ریاضیات چیست؟» و «شب‌های وحشی»

ریاضیات چیست؟ که برای مبتدیان و دانش‌آموختگان، دانشجویان و مدرسان، فیلسوفان و مهندسان نوشته شده است، مجموعه‌ای خیره‌کننده از گوهرهای ریاضی است که تصویری جذاب از دنیای ریاضیات را پیش‌روی خواننده قرار می‌دهد. این ویراست دوم شامل فصل تازه‌ای به قلم یان استیوارت برای روزآمدکردن مطالب کتاب است که اطلاعاتی درباره پیشرفت‌های جدید ریاضیات در اختیار خواننده می‌گذارد و مثلاً درباره اثبات قضیه چهار رنگ و قضیه آخر فرما، که در زمان نوشته شدن این کتاب به دست کورانت و رابینز مسائلی حل نشده بودند، به بحث می‌پردازد.

«ریاضیات چیست؟» کتابی از ریچارد کورانت و هربرت رابینز با ترجمه سیامک کاظمی در 632 صفحه و توسط انتشارات نشر نی با قیمت 48000تومان به چاپ رسیده است.

 

شب های وحشی

«حرف‌های زن با خنده‌ای عصبی قطع شد. فروشنده از روی مانیتور کامپیوترش خواند: «امیلی دیکینسون نسخه کمیابیه که به زودی تولیدش متوقف می‌شه اما هنوز تا ماه آوریل با بیست درصد تخفیف می‌شه خریدش. بدلِ امیلی دیکینسون برای سنین سی تا پنجاه‌وپنج سالگی یعنی زمانِ مرگِ شاعر برنامه‌ریزی شده، بنابراین مشتری می‌تونه بیست‌وپنج سال اون رو داشته باشه یا برنامه رو به میل خودش جلو یا عقب ببره، البته هیچ‌وقت قبلِ سی سالگی نمی‌ره. پیشنهاد فروش محدود تا تاریخ…»

داستان روزهای آخر زندگی امیلی دیکینسون، مارک تواین، ارنست همینگوی و ادگار آلن پو را به روایت جویس کرول اوتس امروز بخوانید که در آن اوتس مثلا امیلی دیکینسون را در قالب یک مانکن بازآفرینی می‌کند و…

«شب‌های وحشی» اثر«جوریس کرول اوتس» با ترجمه فرزانه دوستی را نشر نی در 167 صفحه و با قیمت 11000 تومان منتشر کرده است.

 

 

جواد لگزیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *