30درصد مراجعین پزشکی قانونی مصدومین نزاع هستند

سید آریا حجازی  در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل ساختمان پزشکی قانونی  استان برگزار شده بود با بیان اینکه 30درصد مراجعین به پزشکی قانونی  را مصدومین نزاع تشکیل می‌دهندگفت: در سال 1395 تعداد 4635 مورد نزاع ثبت سیستم شده است که از این تعداد 29607 مورد نزاع  اقایان بوده است که نسبت به سال 1394 به میزان 1/1 درصد رشد داشته است.

وی از افزایش 19درصدی مصدومین تصادفات دراستان در سال 1395 به نسبت سال 95 خبر داد و گفت : در سال 1395 تعداد 27632 تصادف جرحی در سطح استان درسازمان پزشکی قانونی ثبت شده است

وی معاینات روان پزشکی  بررسی صلاحیت امور مالی و سرپرستی را از شاخص ترین اقدامات  پزشکی قانونی  عنوان کرد و گفت:در سال 1395 بیش از 1677 مورد معاینه روان پزشکی انجام گرفته است

حجازی به مدل جدید کلاهبرداری ناشی از آلزامیر و از دست دادن  صلاحیت مالی افراد سالمند خبر داد و افزود: این بیماری فرصت سوء استفاده وکلاهبرداری از افرادی مسن را فراهم آورده است و ضروری است  افرادی که در خانواده آنها فردی دچار این بیماری وجود دارد، نسبت به انجام مراحل قانونی که در این حوزه تعیین شده است اقدام نمایند تا مورد سوء استفاده و کلاهبرداری بزهکاران قرار نگیرند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی آمار مصدومین حوادث ناشی از کار در سال 1395 را تعداد 109نفر ذکرکرد و گفت: سقوط از ارتفاع با 92 نفرمتوفی در این حوزه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است .

وی با اشاره به آغاز فصل گرما بر ضرورت نکات ایمنی وپرهیز از استفاده از اب های سطحی و رودخانه ها  جهت شنا کردن تاکید کرد و گفت: در سال 1395 تعداد 23 مورد غرق شدگی  در پزشکی قانونی ثبت شده است.

وی از رشد 73درصدی ثبت اطلاعات بزهکاران سابقه‌دار در بانک ژنتیک کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال 1395 امار نمونه اخذ شده  بزهکاران سابقه‌دار جهت ثبت در بانک ژنتیک تعداد 6547 مورد بوده که از این تعداد 1700 مورد در مشهد نمونه‌گیری  انجام شده است.

وی از وقوع 25فقره فوت به دلیل مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در استان در سال 95 خبر داد و گفت: از این تعداد 190مورد به دلیل مسمومیت حادناشی از مواد روان‌گردان و صنعتی ترکیبی و 50مورد  به دلیل مصرف مواد روان‌گردان  و یک مورد مزمن بوده است.

دکتر حجازی از رشد 14درصدی کشف آمار مصدومین  غیر منازعه یا خودزنی در سال 95 خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد 1011مورد خود زنی ثبت سیستم شده است که از این تعداد 756مورد مرد و 255 مورد زنان بوده‌اند که با ایجاد تصادفات ساختگی به صورت تیمی و انفرادی و خودزنی‌های به شیوه خاص سعی در گمراه کردن دستگاه قضایی و بیمه و دریافت غرامت و دیه دارند که در پزشکی قانونی کشف شده است.

وی با بیان اینکه 75درصد چارت سازمانی پزشکی قانونی بلا تصدی است گفت: با تلاش‌های صورت گرفته دراین حوزه در آینده نزدیک 20نفر از نیروهای فنی و حرفه‌ای مجاز در پزشکی قانونی جذب خواهند شد. نسبت به تبدیل نیروهای قراردادی و پیمانی که دارای سابقه کار بالایی هستند به صورت رسمی قول‌های مساعدی از طرف استانداری داده شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *