۸۱ درصد شغل‌های ایجاد شده، مختص بانوان بوده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع 740 هزار شغلی که دولت تدبیر و امید در هر سال ایجاد کرده 81 درصد مختص بانوان بوده است.

سید جواد حسینی  در همایش ملی عفاف و حجاب و سبک زندگی در شهرستان زاوه افزود: شایسته است به جای اقدامات سلبی در موضوع حجاب و عفاف، اقدامات ایجابی نظیر روش‌های ساختاری، تسهیلی، ترغیبی، اقناعی اجرا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: لازمه به نتیجه رسیدن برنامه‌های فرهنگی در کشور وفاق، تعامل و همدلی است.

حسینی  در تبیین روش‌های ساختاری، اظهار داشت: غالبا در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی موجی کار می‌شود که آنچه اکنون در تخریب دولت در موضوع قرارداد نفتی با «توتال» را شاهد هستیم از آن جمله است. البته این روش‌ها نتیجه منفی دربر دارد.

 

پرهیز از رویکرد تقلیل‌گرایانه

وی در بخش دیگری حجاب و عفاف در ایران را دارای سه بعد ملی، دینی و سیاسی عنوان وتصریح کرد: حجاب جنبه ملی دارد چون جزو عناصر فرهنگ ایرانی است، جنبه سیاسی دارد چون نوع پوشش مردان و زنان یک مولفه سنجه نظام‌های سیاسی و دینی است. چون در قرآن و تعالیم و روایات دینی ما بر رعایت آن تاکید شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر باید از رویکرد تقلیل گرایانه به موضوع حجاب و عفاف پرهیز کرد که در شرایط کنونی هم در شکل و فرم حجاب و هم نگاه به مقوله حجاب، رویکرد تقلیل‌گرایانه وجود دارد.

حسینی گفت: نگاه تقلیل‌گرایانه یعنی اولا هم حجاب و هم عفاف را در «پوشش» و جنس «زن» خلاصه کرده‌ایم.

وی به ادله آتاتورک و رضاخان در کشف حجاب اشاره و اظهار کرد: آنها حجاب را مانع توسعه می‌دانستند در حالی که تجربه نظام جمهوری اسلامی و به خصوص دولت تدبیر و امید نشان داده که بانوان سهم ویژه‌ای در ارکان مدیریتی کشور دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در انتخابات اخیر شاهد افزایش 26 درصدی داوطلبی و انتخاب زنان در انتخابات شوراهای اسلامی و افزایش 76درصدی حضور آنان در دهیاری‌ها هستیم که این آمارها نشان از آن دارد که حجاب و عفاف مانع حضور بانوان و نقش آفرینی آن‌ها در توسعه کشور نشده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *