کمبود 100 کتابخانه استاندارد در مشهد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در مشهد با کمبود 100 باب کتابخانه استاندارد روبرو هستیم و این نیاز باید پیگیری شود.

حسین اکبری در خصوص مطالبات خود از شورای شهر و شهرداری اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که بتوانیم در دوره جدید شورای شهر از فرصت‌های موجود بهره ببریم و از اقدامات اساسی و ماندگاری که شورای شهر باید انجام بدهد نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: چند مولفه مهم در شهر مشهد وجود دارد که باید در نظر گرفت که یکی از آن‌ها بحث و ترویج فرهنگ رضوی در شئون خود است یعنی شورای شهر این هدف را در مبنای فعالیت‌های خود قرار بدهد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه انتخاب فعالیت‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که منجر به یک نوع سبک زندگی و منجر به یک نوع نهادینه کردن رفتارهای اجتماعی شود تصریح کرد: ما هم در تلاش هستیم تا با اعضاء منتخب شورای شهر جلسه‌ای برگزار و این دغدغه‌ها را با آن‌ها در میان بگذاریم. ما در حال حاضر حداقل 100 باب کتابخانه عمومی استاندار در سطح شهر نیاز داریم و این آمار کمبود بسیار شدید داشتن نهاد کتابخانه را نشان می‌دهد.

اکبری ادامه داد: بنده به عنوان کسی که در حوزه کتاب و کتابخوانی مسئولیت دارم انتظار م این است که در حوزه ترویج مطالعه، توسعه مراکز کتابخوانی و علاقه کردن مردم به امر مطالعه فعالیت‌های زیربنایی توسط شورای شهر شکل بگیرد.

وی در خصوص دیگر انتظارات خود بیان کرد: بنابراین در تصمیماتی که شورای شهر می‌گیرد انتظار ما این است که جامعه کتابخوان، کتابخانه‌های عمومی و اعضا کتابخانه‌های عمومی مورد عنایت شورای شهر قرار بگیرند و چه خوب می‌شود اگر به جامعه کتب‌خوان امتیازی تعلق بگیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: در مشهد با کمبود فضاهای کتابخانه‍ای مواجه هستیم و بهتر است از فضاهای که در این شهر مانند فرهنگسرا و شهرک‌های جدیدی که ساخته شده است این مراکز را نیز دایر کنند و این‌ها از معضلات جدی شهر ما محسوب می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه اگر اعتقاد داریم که جامعه کتابخوان هزینه کمی را بر اجتماع تحمیل می‌کند انتظار است که شورای شهر جدید در برنامه‌ریزی‌های چهارساله خود این مباحث را درنظر بگیرد و به این نهاد توجه زیادی نشان بدهد اظهارکرد: اگر شورای شهر و شهرداری بتواند از فضاهای خالی که در سطح شهر وجود دارد مراکزی را تهیه کنند و در اختیار ما قرار دهند به رشد فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی کردند.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *