اوقات فراغت بزرگترین فرصت و تهدید تربیتی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به ایجاد بیشتر آسیب‌ها و شکوفایی استعدادها در اوقات فراغت دانش‌آموزان بر اهمیت اوقات فراغت تاکید کرد.

علیرضا کاظمی در افتتاح طرح اوقات فراغت تابستان 96 در پژوهشسرا ناحیه سه در خصوص نگاه آموزش و پرورش به اوقات فراغت، اوقات فراغت را بزرگترین فرصت و تهدید تربیتی دانست و عنوان کرد: اوقات فراغت در طول سال، جاری است و آموزش و پرورش و والدین باید نیم نگاهی به پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در طول سال داشته باشند.

وی اضافه کرد: در همین راستا دارالقرآن‌ها، پژوهشسراها، ورزشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی آموزش و پرورش در طول سال در حال خدمت‌رسانی هستند و حتی اگر ما بتوانیم یک دانش‌آموز را با هر رویکردی به فضاهای سالم بکشانیم بهتر از اشتغال به فضای مجازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اوقات فراغت را فرصتی برای تجدید روحیه و انرژی خواند و ادامه داد: این فرصت فقط  برای دانش‌آموزان نیست و بزرگسالان نیز اگر در اوقات فراغت خود سرگرمی‌های مناسب خود را پیدا کنند به تجدید قوای آنان کمک خواهد کرد.

کاظمی، خواستِ آموزش و پرورش را تزریق روحیه نشاط و شادی به دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: بیش از 2500 پایگاه اوقات فراغت برای همه سلایق در نظر گرفته شده است تا حدود 300 هزار دانش‌آموزان به گذراندن اوقات فراغت خود به طور سالم بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با قدردانی از دستگاه‌ها به ویژه اداره‌کل ورزش و جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد، عنوان کرد: این پوشش بیش از دو برابر سال 92 است که حدود 150 هزار نفر بود و همه این اقدامات، بدون حتی یک ریال بودجه دولتی انجام شده است.

وی با توجه به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، عنوان کرد: نگاه و هدف ما متقاعد کردن خانواده‌ها به این موضوع است که هر دانش‌آموز یک مهارت داشته باشد تا بتوانیم آینده بهتری برای دانش‌آموزان خانواده‌ها و جامعه رقم بزنیم.

 

کاظمی ارتقا فرهنگ میزبانی را با توجه به همجواری با حرم امام رضا(ع) مورد تاکید قرار داد و گفت: در همین راستا با همکاری بنیاد رضوی 20 پایگاه با هدف ارتقا فرهنگ میزبانی و معرفی امام رضا(ع) و با رویکرد توسعه فرهنگ و سیره رضوی فعال شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *